Čak 1/3 svjetske populacije nema ispravno korigiran vid zbog nedostatka svijesti o važnosti vida ili nedostupnosti kvalitetnog pregleda i pomagala - naočala. Stoga je podizanje svijesti o važnosti dobrog vida iznimno bitna iz čega se učestalo razvijaju tematske misije u različitim društvenim i poslovnim sferama, koje su od znakovitog utjecaja na kvalitetu življenja.
Essilor je vodeća svjetska kompanija za razvoj, projektiranje, proizvodnju i distribuciju naočalnih leća diljem svijeta te kvalitetnu korekciju vida kako bi spriječili moguće posljedice nastale zbog lošeg vida i tako zaštitili i spriječili rizike bolesti oka.
Znakovit utjecaj vida na sudionike u prometu!
Koliko dobar vid utječe na sigurnost svih sudionika u prometu, govore ovi podaci: Kako vozači vide?
- U istraživanju provedenom u Nizozemskoj 2010. godine, 1.5% vozača starijih od 75 godina vozi s vidnom oštrinom ispod zakonskog minimuma (50%). Među mlađim vozačima tako loš vid nije zabilježen.
- U istraživanju provedenom u Italiji od Università degli Studi di Milano Bicocca, utvrđeno je da čak 32% ispitanih vozača ne zadovoljava neki od kriterija za dobivanje ili obnavljanje vozačke dozvole. Njih 17% imalo je vidnu oštrinu manju od 50%.
- U studiji Baromètre santé visuelle 2011 provedenoj u Francuskoj ustanovljeno je da 20% vozača vozi s vidom slabijim od 0.8 (80%) - to ukupno znači 8 milijuna vozača.
- 2.5% vozača u Francuskoj vozi s vidom manjim od 50%.
- U istoj zemlji 29% vozača ne nosi nikakvo optičko pomagalo iako im je to preporučeno.
- U istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji pronađeno je da trećina vozača ne provjerava svoj vid redovito.
Dobar vid za sigurnost u prometu je nova Essilorova misija, stoga su 2017. godine potpisali partnerski ugovor s FIA-om (Fédération Internationale de l’Automobile) s ciljem „Promocije kvalitetnog vida kao ključnog elementa sigurnosti na cesti“. Essilor je ovim partnerstvom službeno podržao globalni rad FIA-e, koja je uz dosadašnjih 10 Zlatnih pravila uvela novo, 11-to: „Provjerite svoj vid!” što predstavlja značajan korak u podizanju svijesti o slabom vidu kao jednom od osnovnih problema javnog zdravstva i sigurnosti u prometu. Svih 11 Zlatnih pravila za sigurnu vožnju čine skup jednostavnih savjeta kojima će korisnici cesta poboljšati svoje ponašanje na cesti i osobnim primjerom podržati sigurnost.
Essilor Hrvatska se na lokalnom nivou također priključila projektu sigurnost na cestama, pa su tako postali partner projekta „Sigurna vozačka dozvola“, koji radi na prevenciji i osvještavanju mladih o sigurnosti u prometu u organizaciji Art Hilla. Projektom će biti pokriveno više gradova u Hrvatskoj, a na prvom događanju koje se 21. travnja održalo u Zagrebu, provelo se niz zabavnih i edukativnih sadržaja kao što je korištenje “pijanih naočala” za simulaciju vožnje u pijanom stanju, vožnja električnim biciklom i besplatne provjere vidne oštrine u organizaciji Essilora. Sudionici ovog događaja bili su maturanti, ujedno i takmičari za glavnu nagradu besplatno pohađanje auto škole, a Essilor se pobrinuo za zaštitu vida od sunca, darujući im sklopive sunčane naočale.