Test: Nissan Qashqai

Snažan turbak savršenog je partnera našao u brzom automatiku

Nissan Qashqai
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/11
04.05.2019.
u 22:39

Ovo je prvi put da je u Qashqai ugrađen automatik s dvostrukom spojkom i drago nam je da se japanski proizvođač na to odlučio. Ako vam je niža potrošnja (ipak) važnija od startnosti i dinamike u zavojima, eco mod će vas razveseliti jer reguliranjem rada motora i mjenjača smanjuje potrošnju

Testni Nissan Qashqai donio nam je odličan, rekli bismo čak savršen spoj. Novi 1,3-litreni turbobenzinski motor uparen je s brzim i preciznim automatskim prijenosom. Rezultat je prilično dinamičan i ugodan. Kod novog 1,3 turbaka nudi se izbor od 140 i 160 konja. Naš ima 160 KS i to se osjeti svake sekunde, na svakom kilometru. Ulazak novog motora u gamu označio je kraj za stare agregate 1,2 i 1,6. Novi je motor u slabijoj verziji 25 konja snažniji od svog prethodnika, a troši nešto manje – u prosjeku 5,3 litre umjesto prijašnjih 5,6 l/100 km. Snažnija izvedba – kakvu smo isprobali – ima tri konjske snage manje od prethodnika, ali okretni mu je moment 260 Nm (20 Nm više nego u starom 1,6-litrenom motoru).

U prosjeku troši 5,8 l/100 km. Ne može sve biti smanjeno, nešto mora i rasti, pa je novom motoru povećan servisni interval – s 20.000 na 30.000 km. Ukratko, s novim motorom Qashqai manje troši i emitira manje štetnih tvari od prethodnika, a vuče iz petnih žila. Izvedba poput naše, sa 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, iz mirovanja do stotke pojuri za 9,9 sekundi. Više od suhoparne brojke veseli odličan osjećaj za upravljačem. Automobil je agilan, brzog odziva i s obiljem povratnih informacija koje vozač prima preko kožom presvučenog multifunkcionalnog kola upravljača.

Nissan Qashqai
1/11

Mjenjač stupnjeve prijenosa izmjenjuje brzo i neprimjetno i ne možemo dovoljno naglasiti da je savršen partner snažnom turbaku. Ovo je prvi put da je u Qashqai ugrađen automatik s dvostrukom spojkom i drago nam je da se japanski proizvođač na to odlučio.

Ako vam je niža potrošnja (ipak) važnija od startnosti i dinamike u zavojima, eco mod će vas razveseliti jer reguliranjem rada motora i mjenjača smanjuje potrošnju. No, u eco modu Qashqai nema tako brz odziv, pa smo se tijekom testne vožnje mi ipak odlučili odreći gradskog prosjeka od 7 l/100 km i bili smo zadovoljni s 8,4 l/10 km.

Turbobenzinac relativno skromnog volumena radi odlično, snažno vuče već od nižih okretaja, a karakterizira ga i lijep zvuk. S druge strane, buka s ceste u kabinu se ne probija, zvučna izolacija je dobra. Qashqaijeva uglađena šasija i aerodinamična karoserija osiguravaju rekordno nisku razinu vibracija i buke. Qashqai karakteriziraju robustan dizajn izvana te udobnost i trajnost iznutra. Materijali su kvalitetni, završna obrada uzorna. Nova sjedala udobnija su od dosadašnjih, pružaju tijelu odličan oslonac. To, naravno, vrijedi za prednja sjedala. Na stražnjima je nešto manje udobno, iako i ondje ima dovoljno prostora, i za noge i za glave putnika. Komfor povećava i središnji naslon za ruke na stražnjoj klupi.

Povišena pozicija sjedenja zaslužna je za lakši ulaz i izlaz iz vozila, za ugodniju vožnju i za gotovo pa neosjetljivost na “ležeće policajce”. Pri prelasku preko prepreke Qashqai rastereti prednju pa stražnju osovinu, pa se gradske neravnine u kabini tek minimalno osjete. Stakleni krov atraktivan je detalj, posebno zanimljiv djeci, ali ipak propušta sunčeve zrake, pa neugodno bliješti. Srećom može se zatvoriti – električnim putem. Multimedijalni centar dobio je novi dodirni zaslon, izgleda dobro, radi brzo. Qashqai je s ovim motorom tehnološki napredniji, dinamičniji i štedljiviji. Nissan Qashqai 1,3 DIG-T sa 160 konja, automatskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače stoji od 178.925 kuna, ako je u pitanju početna Visia oprema. S Tekna opremom stoji 230.164 kuna. S početnom motorizacijom Nissan Qashqai je na raspolaganju po cijeni od 152.034 kn.

Izdašna oprema

Serijski je Nissan Qashqai bogato opremljen već od početne razine. Verzija poput isprobane, Tekna, ima, primjerice, električno preklopive i grijane retrovizore, maglenke, 19” aluminijske naplatke, stražnja svjetla s LED potpisom i 3D efektom, LED glavna svjetla s AFS sustavom koja prate zavoj, panoramski crni stakleni krov, zatamnjene stražnje prozore, lumbalno podešavanje sjedala vozača i suvozača, sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanina, grijanje prednjih sjedala, električno podizanje stakala, radio s CD-om, čitač mp3 formata, dvozonski automatski klima-uređaj, komande audio, putnog računala, tempomata i Bluetooth sustava na upravljaču, senzore za kišu, tempomat, prednje i stražnje senzore za parkiranje, stražnju kameru, sustav za automatsko prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na izlazak iz voznog traka, automatsko kočenje u hitnom slučaju s funkcijom prepoznavanja pješaka, Nissan Connect multimedijski i navigacijski uređaj sa 7” dodirnim ekranom u boji.

VIDEO Kamerama protiv jurnjava na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 4

JE
jetix
23:51 04.05.2019.

Što je "turbak"? Nikad čuo za tu HR riječ. osim ako je ZG sleng postao HR pravopis

GV
golub Vaso
08:43 05.05.2019.

ovo je čisti Renault kakav Japanac

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije