Penjući se na Zavižan, sreli smo mog prijatelja Antu. Riječ je o meteorologu koji tamo živi 40 godina i koji je veći dio godine odsječen od svijeta, spušta se u civilizaciju samo dva ili tri ljetna mjeseca. Zadnjim snagama uspeo sam se gore i ugledao ga kako, stojeći na vratima, viče svojoj ženi: "Anka, jesam ti rekao da će ova budala Stilinović kad-tad doći kod mene". Ovo je samo jedna od brojnih anegdota koju nam je prepričao Silvio Stilinović, a koje su na svojim egzotičnim putovanjima doživjeli slavonskobrodski zaljubljenici u stare spačeke i dijane. U proteklih deset godina Brođani su u ovim starim vozilima proputovali mnoge ne baš gostoljubive krajeve, od Sahare i Transilvanije preko Alpa i Zavižana do najsjevernije točke Europe, norveškog Nordkappa. Pritom su doživjeli bezbroj dogodovština, od čudnovatih kvarova do čudnovatih ljudi koje su susretali. Putovanje spačekom na udaljenu destinaciju samo je po sebi avantura, a ona u najvećoj svjetskoj pustinji zasigurno je bila najfascinantnija.
– U Sahari smo boravili 18 dana. Bili smo u mjestu u kojem su se snimali "Ratovi zvijezda" i spavali 35 metara ispod zemlje u hotelu. Berberi i danas kopaju kuće ispod površine zemlje, gdje je desetak stupnjeva hladnije nego na površini – nastavlja Stilinović.
Nedavno su pohodili svjetski 2cv susret u poljskom Torunu, rodnom gradu Nikole Kopernika, gdje se okupilo oko pet tisuća ljubitelja kultnih Citroenovih automobila. Brođani su sa svojim kolegama iz Siska, Samobora i Zagreba lobirali i uspjeli u naumu da Hrvatska dobije domaćinstvo svjetskih susreta 2019. Smotra će se održati na riječkom Grobniku, a Slavonci će kao nositelji organizacije također moći pogledati nekoliko stotina vozila.
– Očito smo ostavili dobar dojam. Stari spačeki i dijane okupljaju velik broj ljudi u svijetu, nijedan drugi automobil nema toliko klubova prijatelja i sretan sam što će naši ljudi imati priliku vidjeti elitu 2cv vozila iz cijelog svijeta – ističe Stilinović.
>> "Kišobran" mjenjač, "kredenc" prozor i živahnih 34 KS
>> Starim spačekom povezali renesansnu Europu i Formulu 1