Novi Superb

Stiže nova generacija Škodine perjanice, imat će i dizelske motore te plug-in hibrid

Foto: Škoda
1/13
03.11.2023.
u 12:32

Četvrta generacija Škodine najveće limuzine koja dolazi i u karavanskoj Combi izvedbi nudit će tri benzinska motora, dva dizelaša te plug-in hibridnu izvedbu

Volkswagen Passata više nema u klasičnoj limuzinskoj formi, no ljubitelji VAG koncerna neće ostati zakinuti za takav novitet u ponudi jer je Škoda predstavila novu četvrtu generaciju Superba. Zapravo, novi Superb nije baš klasična limuzina jer dolazi, kao i dosad u limuzinskom hatchback izdanju s petim vratima koja se odižu zajedno sa staklom, što je kupcima očito praktičnija i traženija varijanta. Dakako, u ponudi će biti i karavanska Combi izvedba. 

Obje verzije imaju skulpturalan, još profinjeniji dizajn i drugu generaciju LED Matrix prednjih svjetala. Nova generacija Superba dolazi s osmerokutnom Škoda maskom, Škoda logom na poklopcu motora i ukrasnim letvicama prednjeg branika u Unique Dark Chrome boji. Zahvaljujući brojnim malim izmjenama, potpuno novi Superb pruža izvanrednu aerodinamiku. Kod hatchbacka je koeficijent otpora zraka 0,23 što je 10 posto niže nego kod prethodnog modela, dok je kod Combi karavana 0,25 i predstavlja smanjenje od 15 posto. Umjereno povećanje duljine (ukupno 491,2 cm limuzina, 490,2 cm Combi) i visine (148,1 cm) uz međuosovinski razmak od 284,1 cm dodatno je poboljšalo ukupne dimenzije u unutrašnjosti. Kapacitet prtljažnika porastao je za 20 litara na 645 litara za hatchback i za 30 litara na 690 litara za karavan. Ukupni kapacitet prtljažnika karavan verzije s preklopljenim stražnjim sjedalima je impresivnih 1920 litara.

Prilikom lansiranja, Škoda nudi ukupno šest novih boja.

Četvrta generacija Superba ima novi koncept interijera sa središnjom konzolom koja ima uredan, novi izgled i sada pruža još više prostora za pohranu, jer je poluga mjenjača premještena na stup upravljača. Tu su i potpuno nova Ergo sjedala s deset pneumatski kontroliranih masažnih jastuka. Za kontrolu funkcija kombiniraju se dodirne i digitalne značajke te omogućuju brz i jednostavan pristup mnogim funkcijama vozila. Najbolje opremljeni primjerci Superba sada dolaze sa samostojećim informacijsko-zabavnim zaslonom veličine do 13 inča i po prvi put dodatno dostupnim head-up zaslonom koji nadopunjuje 10-inčni virtualni kokpit. Budući da je sav tekstil u novom Superbu izrađen od 100 posto recikliranih materijala, Škoda poseban naglasak stavlja na održivost. Škoda Superb će također dolaziti s ukupno 28 Simply Clever značajki, a jedna od novina jest električno pokretani poklopac prtljažnika u karavanskoj Combi izvedbi.

Ponuda motora uključuje dizelske i benzinske motore s mild-hibridnom opcijom te plug-in hibridnu varijantu koja je dostupna samo kod Combi varijante. Svi motori su upareni sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem (plug-in hibrid 6-stupanjski) i s pogonom na prednju osovinu ili na sva četiri kotača.

Škoda će u novom Superbu nuditi šest svestranih, modernih i visoko učinkovitih pogonskih sklopova u rasponu od 150 KS do 265 KS. Nudit će se tri benzinska motora, za klasičare je dobra vijest što će u ponudi biti i dva dizelska agregata, a novost je plug-in hibridna varijanta koja će se nuditi samo u Combi verziji, a svi motori dolaze uz 7-brzinski DSG automatik, izuzev PHEV verzije koja stiže uz 6-brzinski DSG.

Ulazni početni motor u Superbu će biti 1,5 TSI sa 150 KS i dolazi uz 48-voltni starter-generator s remenskim pogonom i 48-voltnu litij-ionsku bateriju. Na 1,5-litrenom TSI benzincu se temelji i plug-in hibrid koji isporučuje 204 KS i uz bateriju kapaciteta 25,7 kWh omogućuje domet na struju veći od 100 km.

Klasični benzinci su 2,0 TSI motori sa 204 i 265 KS, a dizelaši su 2,0 TDI sa 150 i 193 KS. Snažniji benzinac i snažniji dizelaš dolaze uz 4x4 pogon.

Opcijski će se moći birati i nova DCC Plus generacija dinamičke kontrole šasije koja nudi brže reakcije i širi raspon postavki ovjesa od luksuzne udobnosti do naglašene dinamičke sposobnosti.

Nova Škoda Superb na tržištu se očekuje u prvom kvartalu iduće godine, a cijene još nisu poznate.

 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije