Za kupce novih automobila u novoj će se godini promijeniti puno toga. Automobili koji su od ranije na tržištu morat će navedene sustave uvesti prilikom idućeg redizajna modela.
Za početak tu je Event Data Recorder (EDR), uređaj ugrađen u vozila koji bilježi podatke. On je zapravo nešto slično poput crne kutije u zrakoplovu, a iz njega se mogu izvući podaci. Na njemu će se podaci spremati samo u slučaju nesreće i to samo kratko vrijeme, od pet sekundi prije i 0,3 sekunde nakon sudara. Oni bi trebali biti korisni za rekonstrukciju nesreće, ali i za daljni razvoj sigurnosti vozila, javlja Autoklub.hr.
'Crna kutija' će od srpnja 2024. biti obavezna za sva nova vozila razreda M1 (osobna vozila) i N1 (gospodarska vozila do 3,5 tone), a za sada nije poznato hoće li policija i osiguranja na zahtjev dobivati podatke iz ovih sustava, jer je za to potrebno prilagoditi lokalno zakonodavstvo svake države Europske unije.
VEZANI ČLANCI
Uz dosadašnje obavezne sustave za pomoć u vožnji, svi novi modeli će od srpnja iduće godine morati imati i nove. Jedan od njih je kontroverzan, a naziva se 'inteligentnim asistentom za brzinu'. Radi se o sustavu koji čita znakove ograničenja brzine i vozača putem vizualnog i zvučnog signala upozorava kada je tu brzinu prekoračio. Sustav će se moći isključiti, no svaki puta kada iznova upalite automobil on će biti aktivan i morat ćete ga ponovo isključiti ako ne želite da vas ometa.
Osim toga od srpnja iduće godine svi novi modeli morat će imati svjetlosne signale koji se aktiviraju prilikom naglog kočenja u nuždi, sustav za pomoć pri vožnji unatrag, autonomne sustave pomoći pri kočenju u nuždi, upozorenje za napuštanje voznog traka, sustav upozorenja na budnost vozača i pripremu za ugradnju imobilizatora u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola.
VIDEO Testiranje automobila Opel Rocks Electric
imali smo to na autobusima iz njemačke za švedsku prije 30 godina puhanje jesi li pod alkoholom inače nemožeš startat