Osmu generaciju Volkswagenova Golfa, najpoznatijeg svjetskog kompakta, isprobali smo na portugalskim cestama. Golf 8 u Hrvatsku bi trebao stići u ožujku. Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate, a u Njemačkoj će novi Golf stajati oko 20.000 eura.
Njemački novitet, očekivano, najbolji je i najprogresivniji Golf dosad i postavlja nova mjerila za klasu koja je po njemu i nazvana. Golf 8 inteligentan je, umrežen i električan. Donosi novi dizajn – iako i dalje čvrsto na tragu dosadašnjega – te brojne inovacije. Markantne linije i savršene proporcije osiguravaju mu snažan nastup. Serijski dolazi s LED svjetlima. Novi Golf neprestano je umrežen. Kao prvi model marke Volkswagen, novi Golf upotrebljava kolektivnu inteligenciju prometa putem serijske značajke Car2X i tako prediktivno upozorava na opasnosti. U djelotvornost sustava uvjerili smo se tijekom probne vožnje, kad nas je Golf 8 informacijom na instrumentnoj ploči upozorio da je na zaustavnom traku autoceste 100 metara ispred nas zaustavljeno vozilo – drugi Golf 8. Naime, sustav vidi automobile i prometnu infrastrukturu s istovjetnom Car2X značajkom. Zanimljivo je i da će kompatibilni smartfon uređaji ubuduće u Golfu klasični ključ učiniti suvišnim.
Serijska oprema Golfa znatno je proširena. Već nova osnovna verzija raspolaže značajkama poput potpore zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“, sustava nadzora okoline „Front Assist“ sa City funkcijom kočenja u nuždi i sustavom prepoznavanja pješaka, nove potpore za skretanje, tehnologije Car2X, digitalnog cockpita, online infotainment sustava s 8,25“ dodirnim zaslonom, višenamjenskog kola upravljača te LED glavnih svjetala i LED stražnjih svjetala. Sustav „Travel Assist“ koji je ovdje prvi put integriran u Volkswagen kompaktne klase omogućuje da se Golf autocestom do brzine od 210 km/h može voziti s potporom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. I funkcionira odlično, čak i kroz zavoje.
Novi Golf ima najširu paletu motora u klasi, koja obuhvaća više hibridnih inačica. Golf 8 uvest će se na tržište kao prvi model marke Volkswagen s pet hibridnih verzija (eTSI i plug-in hibrid). Kad je riječ o eTSI modelu, kao jedini model u svojoj klasi Golf nudi tri učinkovita 48-V djelomična hibridna pogona snage 81, 96 i 110 kW. Stiže i kao plug-in hibridno vozilo s dva stupnja snage: sa 150 kW i kao GTE sa 180 kW.Uz sve te inovacije, nova generacija Volkswagenova kompakta i dalje je onaj dobri stari Golf kojem je do sada, u proteklih 45 godina, povjerenje dalo više od 35 milijuna vozača.
Vozački čvrst, ulijeva povjerenje i omogućava dinamičnu vožnju. Podešenje ovjesa pruža pravu mjeru između udobnosti i agilnosti. Koliko god bio napredan i prilagođen vremenu koje dolazi, za volanom Golfa 8 sve nam je bilo potpuno prirodno, osjećali smo se kao kod kuće. Iako interijer izgleda futuristički, sve te digitalne površine i klizači vrhunski funkcioniraju. Među komandama se lako snaći, još lakše je njima upravljati. Primjerice, za promjenu glasnoće audiosustava dovoljno je prstom kliznuti po površini ispod centralnog ekrana. Za paljenje svjetla u kabini dovoljno ga je dotaknuti. Sustav „Alexa“ također je integriran u Golf, pa „Alexu“ možete zamoliti da reproducira glazbu, upravlja kompatibilnim uređajima u Smart Homeu ili da poziva informacije poput vijesti i vremenske prognoze.
U interijeru, digitalne korisničke površine pojednostavljuju upotrebu. Prikazi i komande digitalizirane su kako bi bile intuitivne, jednostavne za rukovanje. Novi Golf reagira na naredbe izgovorene prirodnim jezikom, bez potrebe da se pamte konkretne fraze. Prvi je model svog cjenovnog razreda sa serijskim potpuno digitalnim kokpitom. Donosi, naime, Innovision Cockpit. Novi instrumenti i online infotainment sustavi stapaju se u jedan digitalni kokpit, dopunjen otocima s dodirnim tipkama i dodirnim klizačima preko kojih se upravlja svim bitnim funkcijama.
kod nas sa boljom opremom?, heheh.. da, bogato tržište... možda ako bolja oprema obuhvaća volan, žmigavce...