Kona EV u dvije verzije

Uoči novih poticaja za e-aute: Isprobali smo novi korejski SUV futurističkog dizajna

26.09.2023.
u 07:42

Kona EV dostupna je u dvije verzije, s baterijom kapaciteta 65,4 kWh i elektromotorom snage 218 KS te uz bateriju kapaciteta 48,4 kWh i elektromotorom od 156 KS. Long range varijanta ima procijenjeni domet od 490 km

Drugu generaciju popularnog korejskog kompaktnog SUV-a Kone premijerno smo vozili u pitoresknoj moravsko-šleskoj regiji na sjeveroistoku Češke, gdje se u malom mjestu Nošovice smjestila high-tech Hyundaijeva tvornica u kojoj se uz Tucson i i30, proizvodi električna verzija Kone. A Konu smo isprobali upravo u EV verziji koja uskoro stiže na tržište. Benzinske i hibridna varijanta već se mogu kupiti po početnoj cijeni od 22.990 eura za verziju 1,0 T-GDi sa 120 KS, dok Kona EV na tržište dolazi u listopadu.

Benzinske i hibridna varijanta već se mogu kupiti po početnoj cijeni od 22.990 eura
Foto: Hyundai

Kona je SUV B-segmenta, no u dugoj generaciji je duža (435 cm), robusnija i prostranija (međuosovinski razmak 266 cm), uz prtljažnik koji prima 466 litara, što je čak 105 litara više nego prethodnik. Dizajn je futuristički i odmah odaje činjenicu da su Korejci Konu prvo razvijali kao EV auto, pa je tek onda prilagođavali konvencionalnim ICE motorima, a ne obrnuto, kako je do sada bilo uobičajno. Uživo zaista izgleda sjajno, uz aerodinamične čiste linije koeficijent otpora zraka je samo 0,27, a EV verzija dolazi uz Pixelated Seamless Horizon Lamp prednja svjetla uz parametrijsku pixel grafiku koja joj daje jedinstven izgled. I u unutrašnjosti se nastavlja prava revolucija, sada se sjedi komfornije u osjetno prostranijoj kabini. Mjenjač više nije na tipke na središnjoj konzoli već je selektor na ručici iza upravljača, što je prirodnije rješenje. Ispred vozača su dva 12,3-inčna zaslona visoke razlučivosti, jedan kao digitalna instrumentna ploča, a središnji u svrhu multimedijskog ekrana, dok je opcija i head-up displej.

Kona EV dostupna je u dvije verzije, s baterijom kapaciteta 65,4 kWh i elektromotorom snage 218 KS te uz bateriju kapaciteta 48,4 kWh i elektromotorom od 156 KS. Long range varijanta ima procijenjeni domet od 490 km, a Standard verzija 342 km.

Isprobali smo snažniju verziju s većom baterijom, vrlo je ugodna u vožnji. Bolja udobnost i veća prostranost je možda najveća razlika od prve generacije. Birati se mogu načini vožnje pa vozač može voziti još štedljivije u "eco" modu, ali i još dinamičnije" u "sport" modu. Kona je poletna uz 255 Nm dostupnih od samog starta, a uz ubrzanje do stotke od 8,8 s svi izazovi na otvorenoj cesti, poput pretjecanja, izvode se bez problema. Može se fino krstariti autocestom, a poželite li se voziti brže kroz zavoje za podignuto SUV vozilo nudi primjerenu zabavu. Igrati se možete i uz pet razina regeneracije energije, pa ako to želite kod najvećeg stupnja regeneracije kočnica vam gotovo i ne treba.

Baterija kod Long Range modela je neznatno većeg kapaciteta no zbog bolje aerodinamike je domet veći za 6 km. Na mješovitoj testnoj ruti od 95 km na autocesti i otvorenoj cesti trošili smo 14,5 kWh/100 km. No, znamo da može i manje, jer smo sa starom Konom uz štedljivu vožnju prije nekoliko godina odvozili 504 km uz potrošnju od 12,1 kWh/100 km. Dakle, u većoj i robusnijoj novoj generaciji možemo očekivati najmanje isti rezultat. Standardna verzija ima znatno veći kapacitet baterije nego do sada, s 39,2 kWh na 48,4 kWh, pa je i domet značajno porastao s 289 km na 342 km. Na DC brzom punjaču snage 100 kW Kona Electric će se napuniti od 10% do 80% za 41 minutu. Na 11 kW AC punjaču, standardna verzija s baterijom od 48,4 kWh napuni se za 4 sata i 55 minuta, dok se verzija dugog dometa s baterijom od 65,4 kWh puni 6 sati i 55 minuta.

Cijene električne Kone još nisu poznate, ali će se znati u roku od mjesec dana, baš za očekivani novi krug poticaja na ekološke automobile koje građani, tvrtke, kao i prodavači automobila željno očekuju.

Komentara 2

Avatar vila velebita
vila velebita
13:32 26.09.2023.

14,5 kWh/100 km potrošnja. Na brzom punjaču je oko 5 kn kWh cca. cijena. Ispada da oko 10 eura treba za 100 km. Kvalitetan dizelaš troši manje ili jednako, a i jeftiniji je. Punjenje je trajalo preko 40 minuta. Električni auto ne zagađuje - OVDJE.... (već tamo gdje se proizvodi)..... i tko je tu lud...

Avatar vila velebita
vila velebita
13:51 26.09.2023.

Eh, da .... Može se puniti iz obnovljivih izvora.... kojih.... termoelektrana u kojima se kure trupci (kao fol granje... sječka)... Da je netko rekao prije izvjesnog vremena da će se drva kuriti i proizvoditi električna energija svatko bi mu rekaoo da je lud. I onda HEP to preuzima po 2 kune/kWh, da bi prodao po 1 kunu građanima... (cca...) :-)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije