Za novu BMW-ovu seriju 7, koja je hrvatsku premijeru doživjela prošlog tjedna u Zagrebu, već sad se može reći da je postavila nova mjerila u klasi luksuznih automobila. BMW 7 predstavlja vrhunac primjene elektronike u automobilskoj industriji, a popis tehnoloških noviteta zaista je dug. Kako tvrde u BMW-ovoj grupi, "sedmicu" odlikuje više od 70 apsolutno inovativnih elemenata te više od 200 registriranih patenata.
Najrevolucionarniji je svakako novi iDrive upravljački sustav. Kako je objasnio Rudolf Wallisch, direktor u BMW-ovoj grupi za Srednju i Istočnu Europu, iDrive je odgovor na beskonačno gomilanje komandi i ručica. U BMW-u su odlučili zbog toga posvetiti se mogućnosti maksimalne koncentracije vozača i putnika, pa su sve funkcije vezane za vožnju smjestili na četverokraki kožatni upravljač, a sve funkcije vezane za udobnost nalaze se na središnjim konzolama, pokraj vozača i straga između sjedala.
Najimpresivniji je dio IDrive sustava kontroler, smješten na prednjem kraju središnjeg naslona za ruke, koji predstavlja kontrolnu jedinicu za više stotina funkcija. Njime se, primjerice, reguliraju ventilacija, klima, audiosustav, navigacija... Pomicanjem kontrolera i njegovim pritiskom biraju se opcije s elektronskog menija, koji se može vidjeti na kontrolnom displayu, smještenom desno od upravljača.
BMW-ova sedmica ima prvi automatski mjenjač sa šest brzina. Međutim, ručica mjenjača ne postoji, nego za mijenjanje načina vožnje (sportski, manual ili drive stil) služe tipke na upravljaču.
"Sedmica" je duga 503 i široka 190 cm, a međuosovinski je razmak 299 cm, pa udobnost i prostranost nisu upitni. Za sigurnost u BMW-ovoj limuzini brine se 10 zračnih jastuka, kojima upravlja kontrolni sustav s brojnim senzorima, pomoću kojih se odlučuje koji se dio zračnih jastuka treba aktivirati, ovisno o nesreći. Aktivna kontrola vožnje (ACC) služi za automatsko održavanje udaljenosti pri vožnji u koloni. U vozilima ovakve klase uobičajeni su već senzori za parkiranje, kao i ksenonska svjetla kojima se automatski regulira svjetlosni snop. O udobnosti će brinuti elektronski amortizeri, pneumatski ovjes te samopodešavanje visine vozila na stražnjoj osovini.
Na tržištu se najprije pojavljuju modeli 735i i 745i. Prvi ima 3,6-litreni motor snage 272 KS, a drugi pod poklopcem skriva 4,4-litreni motor snage 333 KS. Oba su osamcilindrična agregata, za čiju proizvodnju BMW koristi jedinstvenu Valvetronic tehnologiju, koja prilagođava otvaranje usisnog ventila, a dvostruki VANOS određuje vrijeme otvaranja usisnog ventila. To dovodi do potrošnje goriva smanjene i 14 posto, ali i povećanja snage za isti taj postotak.
Prosječna je potrošnja dvaju predstavljenih modela 10,7 i 10,9 litara. Ubrzanje je jačeg vozila 6,3 sekundi do 100 km/h, slabijeg za 7,5 sekundi, a brzina je ograničena na 250 km/h.
M. Malčević