Nova Honda CR-V nedavno je stigla na naše tržište po početnoj cijeni od 229.990 kuna. Petu generaciju globalno najprodavanijeg SUV-a na svijetu isprobali smo u početnoj inačici pokretanoj 1,5-litrenim turbobenzinskim VTEC agregatom uparenim s preciznim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Njegovih se 173 KS i 220 Nm prenosi na prednju osovinu, a u ponudi je i pogon na sva četiri kotača. Isprobani turbak već nam je poznat iz Civica.
U krupnijem i povišenom SUV-u, jasno, nije toliko dominantan kao u kompaktu, no i ovdje je dovoljno agilan za potrebe prosječnog vozača. Ovako opremljen CR-V nije jurilica, baš suprotno od toga – vuče na smireniju, uglađeniju vožnju. Izrađen je od lakih legura i s ugrađenim komponentama malog trenja, sve kako bi bio snažan, a istovremeno štedljiv. Buka motora u kabini se ne čuje, a izolacija je dovoljno dobra da putnike ne ometaju ni buka ni vibracije s ceste.
Zahvaljujući dobro podešenom ovjesu, Honda CR-V vrlo dobro upija neravnine na cesti. S druge strane, visoka razina udobnosti nije postignuta nauštrb dinamike vožnje. CR-V dozvoljava prilično dinamičnu vožnju po zavojitim cestama bez obzira na visoku karoseriju. Iz Honde napominju da nova šasija ne nudi samo izvanredne performanse, već svojim dizajnom i posebno konstruiranim detaljima u trenutku nezgode i sudara sile od sudara usmjerava čim dalje od putnika u vozilu. U slučaju frontalnog sudara sile od sudara tako će usmjeriti agregat prema natrag i prema dolje, bez upada u prostor za putnike.
U novoj generaciji, dakle, Honda CR-V donosi novu karoseriju i dizajn. Osim izvana, potpuno je nov i iznutra. Čiste i elegantne linije naglašavaju dojam prostranosti. Udobna prednja sjedala omogućavaju jednostavan pronalazak idealne pozicije za upravljačem. Sjedi se povišeno, što pozitivno utječe na sigurnost i preglednost. Prostora za tri odrasla putnika dovoljno ima i na stražnjim sjedalima, a prostranost u obiteljskom rangu nudi i prtljažnik pravilnoga oblika i niskog utovarnog praga. Po novome, u Hondi CR-V nudi se i opcija sa sedam sjedala.
Jedna novina u novoj Hondi CR-V odskače od uobičajenih detalja koje nalazimo u novim automobilima. Automobilu nije moguće pokrenuti agregat dok se ne aktivira električna parkirna kočnica. Agregat se ne pali na gumb, već klasičnim okretanjem ključa.
Jedan od najnaprednijih paketa sigurnosne opreme – Honda Sensing – kod ovog je japanskog proizvođača uključen u sve razine opremljenosti. Pokriva sve sustave potpore vozaču, kako bi pružio maksimalnu sigurnost. Primjerice, obuhvaća CMBS sustav prevencije sudara koji – registrira li opasnost od sraza s vozilom ili pješakom – upozorava na opasnost te započinje s kočenjem.
Sigurnosni sustav obuhvaća i zvučno i vizualno upozorenje pri nenamjernom napuštanju prometnog traka, sustav koji pomaže zadržati vozilo u sredini prometnog traka, prepoznavanje prometnih znakova. Inteligentni limitator brzine kombinira prednosti klasičnog limitatora brzine i sustava prepoznavanja prometnih znakova, pa automatski postavlja maksimalnu brzinu prema ograničenjima. Inteligentni prilagodljivi tempomat, pak, motri promet ispred i pored CR-V-a te brzinu prilagođava trenutačnoj situaciji. Vozač ne mora intervenirati ni da bi održavao željenu udaljenost od vozila ispred sebe, čak i kad to vozilo usporava. Prilagodljivi tempomat sa sustavom praćenja vozila pri niskim brzinama održava postavljenu brzinu i razmak od vozila ispred. Ako se vozilo ispred zaustavi, sustav će samostalno zaustaviti CR-V. U Honda Sensing paketu je i sustav izbjegavanja izlijetanja, koji zahvaljujući kameri smještenoj iza vjetrobranskog stakla prati vožnju i prepoznaje vjerojatnost izlijetanja. Samostalno korigira smjer vozila i zadržava ga na cesti, a u pojedinim slučajevima može i samostalno kočiti.
Bogat već od početne razine
Inteligentni multiinformacijski zaslon jednostavan je i pregledan, bez obzira na gomilu podataka koje nudi vozaču. Njime se lako upravlja, a komande za mnoge funkcije koje vozač svakodnevno treba prikladno su smještene na kolu upravljača. Automatski klima-uređaj dio je već početne Comfort opreme – kao i audiouređaj s 5” ekranom i AM/FM prijemnikom, Bluetooth, LED svjetla, automatsko paljenje svjetala, el. podizači stakala, el. podesivi grijani retrovizori, grijana prednja sjedala... – ali ne i parkirni senzori.
Pogledajte video o prometnim kaznama - stiže stroži zakon o sigurnosti u prometu: