U prvih šest mjeseci 2023. godine u Hrvatskoj je registrirano ukupno 1,308.737 vozila, što u odnosu na isto razdoblje lani porast od 5,16 posto. No, ono što je još bitnije jest da je ove godine, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, zabilježen značajan porast novoregistriranih osobnih automobila i to za 33,94 posto.
Ukupno je u prvih šest mjeseci novoregistrirano 72.905 osobnih automobila, a od toga 34.503 novih vozila i 38.402 rabljena. Iako se radi o malom udjelu u ukupnom broju registriranih vozila u Hrvatskoj, svakako veseli podatak da se u našoj zemlji povećao i broj registracija novih automobila u odnosu na prošlu godinu, s 23.777 na 34.503, što ukazuje na povećanje kupnje novih automobila čija je moguća posljedica oporavak u proizvodnji novih automobila, oporavak lanaca nabave te općenito rast gospodarstva. No, prije svega, porastao je broj registriranih rent-a-car vozila u odnosu na prošlu godinu kad ih je nedostajalo u Hrvatskoj.
I dalje su benzinci najtraženiji kod kupaca novih vozila, a dizelaši daleko najzastupljeniji među rabljenima iz unosa. Od ukupno 34.503 prodanih novih vozila u prvih šest mjeseci, 17.907 ih je bilo na benzinski pogon, odnosno 51,89 posto. S druge strane, od ukupno 38.402 unesena rabljena vozila 28.428 (72 posto) je na dizelski pogon.
Također je zanimljivo da su hibridni automobili mnogo popularniji od električnih, jer je od ukupnog broja novoregistriranih osobnih automobila hibridnih 8493, a električnih 1217. No, treba reći da se statistički među hibride ubrajaju i blagi hibridi, koji imaju mali elektromotor koji samo pomaže motoru na unutrašnje izgaranje. U većem se broju temelje na benzinskim motorima, a u manjem na dizelašima.
VEZANI ČLANCI:
Najprodavanija marka novih osobnih vozila u Hrvatskoj u prvih sedam mjeseci, prema podacima Promocije plus, jest Volkswagen s 4741 registracija. Renault je ubilježio 4560 registracija. Slijede Škoda (4128), Kia (2820), Dacia (2452), pa Opel, Suzuki, Audi, Toyota, Ford... Renault Clio i dalje uvjerljivo drži prvo mjesto među najprodavanijim modelima na našem tržištu s 2125 registracija u prvih sedam mjeseci, odnosno 245 u srpnju. Ukupno u 2023. Škoda Octavia je s 1654 auta druga (277 u srpnju), a slijede Renault Captur, Dacia Duster, VW Taigo, Suzuki Vitara, Suzuki SX4, VW T-Cross, Dacia Sandero, VW T-Roc...
Ono što zabrinjava je prosječna starost vozila u Hrvatskoj koja u 2023. godini iznosi 14,83 godine za sve kategorije registriranih vozila (u cijeloj 2022. 14,59 godina), dok je u kategoriji osobnih automobila ona 13,36 godina (u cijeloj 2022. 13,26 godina).
Ključno održavanje vozila
– Podaci o registriranim vozilima govore nam kako starosna struktura voznog parka nije povoljna, a broj novoregistriranih vozila ni svojim udjelom ni svojom prosječnom starošću još ne može značajno utjecati ni na stagnaciju, a kamoli na smanjenje prosječne starosti voznog parka u RH. Svi rezultati nam ukazuju na to kako je važno redovito održavati svoje vozilo i ulagati u njega da bi ono zadržalo izvornu tehnološku razinu sigurnosti, udobnosti i ekološke podobnosti. Zbog toga vozilo treba redovito, samostalno ili uz profesionalnu pomoć provjeravati kako bi se na vrijeme prepoznali bilo kakvi nedostaci ili poteškoće. Bez obzira na to je li riječ o novom ili rabljenom vozilu, isključivo pravilno i redovito održavana vozila sigurna su za vožnju, za putnike i sve sudionike u prometu, a ne treba zanemariti ni činjenicu da su takva vozila sigurna i za okoliš te da imaju manje štetan utjecaj na prirodu – kazao je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.
VIDEO Gužve na benzinskim potajama zbog poskupljenja cijena goriva
Zašto bi to bilo poražavajuće (podnaslov)? El. auto je skuplji i to puno čak i sa poticajima, a sada je koliko čujem i vožnja na stuju skuplja od benzina ili je tu negdje. Plus sve to i najbrži punjač puni više od 5 minuta, realno 10 - ljudi nemaju vremena i živaca toliko čekati. Tako da su baterije prijelazno razdoblje između benzina i vodika. Kada dođe vodik baterije će nestati u roku od 5 do 10 godina i to će biti prava stvar. Ponavljam ovo danas je prijelazno razdoblje i ne baš sretno riješenje (baterije). Uživali su i profitirali oni koji su prvi kupili takva vozila jer su se punili besplatno tada i besplatno vozili, ali sada to je to nešto sasvim drugo oko isplativosti.