BEZ DIVIDENDI

Twitter kao Hrvatska: dionice mu u 'smeću'

Twitter
Foto: Reuters/PIXSELL
1/3
15.11.2014.
u 22:37

Kompanija radi na proširenju, no ne očekuje se isplata dobiti sve do 2016.

Twitter, svjetski poznata internetska kompanija, u poslovnom se smislu od jučer nalazi u društvu Hrvatske. Gotovo na samom dnu. Naime, rejting agencija Standard&Poor’s dodijelila je Twitteru kreditni rejting BB, čime su dionice kompanije svrstane među “smeće”.

Loš financijski rezultat

U samo nekoliko sati tržište dionica burno je reagiralo, a Twitter je na burzi izgubio oko 6 posto svoje vrijednosti. Ocjena Standard&Poor’sa o niskom kreditnom rejtingu temelji se na dubinskim analizama kompanije koje pokazuju kako će Twitter postići pozitivno poslovanje tek 2016. godine te da prije tog vremena svojim dioničarima i ulagačima neće isplaćivati dobit.

S druge strane, Twitter se naveliko zadužuje kako bi proširio tržište i doseg svojih korisnika. S jedne strane imaju uspjeha jer se broj korisnika tog mikro blogerskog servisa u trećem kvartalu ove godine povećao 23 posto, no s druge strane, pokazatelji su katastrofalni. Zabilježen je pad posjetitelja Twittera koji reagiraju na reklame na mreži, a upravo marketing jedini je izvor prihoda Twitteru. Standard&Poor’s ne sumnja da će se poslovna situacija Twittera nakon nekog vremena stabilizirati, ali isplata dobiti nije zasad na vidiku.

Osim rušenja kreditnog rejtinga, Twitter danas ima problema i sa svojom vjerodostojnošću kod ulagača.

Ne odustaju od širenja

– Kompanija nije uspjela uvjeriti investitore da je poslovni model na kojem temelje razvoj održiv. Twitter stvara prihode od reklama na mikroblogu, na postovima koji se vežu uz pojedine tvrtke, a sve je to prilično složeno i komplicirano. Jednostavno rečeno, poslovni model koji pokazuje kako će Twitter zaraditi novac dosta je nejasan – kaže hrvatski ekonomski analitičar Damir Novotny.

Unatoč svemu, tvrtka iz San Francisca nema namjeru odustati od daljnjeg širenja poslovanja unatoč neočekivanim problemima na burzi.

U skoro vrijeme planiraju znatnije širenje na području Hong Konga iako je Twitter kao platforma u središnjoj Kini, koja predstavlja buduće tržište i obećanu zemlju, gotovo nepoznat. Tamo caruje kineski mikroblog Sina Weibo.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije