Matthias Müller, odnedavni glavni izvršni direktor Volkswagena, rekao je da će tvrtka u siječnju započeti s povlačenjem automobila zahvaćenih skandalom s varanjem na testovima ispušnih plinova, prenosi Reuters.
– Ako sve bude išlo po planu, možemo početi s povlačenjem u siječnju. Svi auti trebali bi biti popravljeni do kraja 2016. – rekao je Müller u intervjuu za današnji FAZ.
Glasnogovornica njemačkog autodiva poslije je rekla da će za američko tržište rješenje prvo trebati odobriti Agencija za zaštitu okoliša, ali nije rekla kada će se to dogoditi.
Müller je za FAZ također izrazio uvjerenje da je samo nekoliko zaposlenika bilo umiješano u skandal, koji su neki prozvali diesel-gate, te je odbacio mogućnost da je njegov prethodnik Martin Winterkorn bio upućen. Müller je rekao kako će kriza Volkswagenu dati priliku za restrukturiranje, ali evoluciju, ne revoluciju. Predvidio je da bi tvrtka za dvije-tri godine mogla "ponovno zasjati".
Volkswagenov skandal jučer je bio tema plenarne sjednice Europskog parlamenta. IDS-ovac Ivan Jakovčić u govoru na plenarnoj sjednici u Strasbourgu o skandalu u Volkswagenu zatražio je temeljitu istragu kako bi se utvrdila istina o manipulacijama vrijednostima ispušnih plinova. To je jedini način da se zadrži vjerodostojnost Unijinih propisa, ali i vjerodostojnost automobilske industrije te da se pomogne koncernu Volkswagen, naglasio je Jakovčić.
– Istodobno, tako ćemo pomoći velikom koncernu Volkswagenu i europskoj automobilskoj industriji. Utvrđivanje istine jedini je ispravan put jer znamo što za naše građane znači kupnja automobila. U ovoj teškoj situaciji moramo biti vjerodostojni. Moramo pomoći i Volkswagenu te cijeloj automobilskoj industriji da ponovno zadobije vjerodostojnost. U protivnom bi ta važna europska gospodarska grana platila visoku cijenu – rekao je Jakovčić.
Iz ureda ORaH-a eurozastupnika Davora Škrleca istaknuli su kako su vozila Volkswagenove grupacije najprodavanija u Hrvatskoj te da je samo Vlada tijekom prošle godine nabavila 1500 vozila od kojih je 1423 bilo grupe Volkswagen. Navode da državni proračun svakodnevno trpi "neizmjernu štetu" te da je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost zbog potplate zakinut za posebnu naknadu za okoliš na vozila na motorni pogon.
– Ustvari, riječ je o krađi javnog novca, novca građana Hrvatske jer se smanjuje iznos za sve projekte koje provodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, poput subvencija za kupnju kućanskih uređaja, energetsku učinkovitost u zgradarstvu, i tako dalje – rekao je Škrlec.
>> Šef Porschea preuzeo Volkswagen
>> Nakon Audija i Škoda javila da ima sporni VW-ov softver
U siječnju kreće povlačenje VW-ovih auta: 'Tvrtka bi mogla ponovno zasRati'