U web trgovinama kupujemo odjeću, obuću, kozmetiku, namirnice, pa zašto ne bismo i nove automobile. Teorija je to koja se provlači već neko vrijeme, no u Hrvatskoj je ona do rujna prošle godine, barem u slučaju novih automobila, i bila samo to – teorija. A onda je Mercedes-Benz odigrao pionirski potez i kupcima u Hrvatskoj omogućio ono što imaju i kupci u drugim europskim državama, da novi automobil i u praksi mogu kupiti online, u web trgovini. Kod nas je to još u povojima, u smislu da su se za kupnju svog Mercedesa tim putem dosad odlučile četiri osobe, no bitno da je krenulo, da su i kod nas kupci automobila dobili taj koristan alat. Kažemo alat, jer mogućnost online kupnje novog automobila upravo je to, alat za praktičnije i ugodnije finaliziranje procesa kupnje vozila, nakon što je kupac tjednima, mjesecima razmišljao, birao, uspoređivao te vjerojatno i probao voziti željeni automobil.
– Sigurni smo da će i druge marke vrlo brzo pokrenuti online prodaju, ako već nisu, jer ne radi se o modi, već o alatu koji će s vremenom postati važan čimbenik u tržišnom nastupu. Mercedes-Benz je većinu online tržišta u Europi pokrenuo u zadnjem kvartalu prošle godine, dakle u društvu smo gotovo svih važnih europskih tržišta. Broj transakcija je i u Europi razmjerno skroman, ali u širem smislu utiremo put obliku prodaje koji će tek doživjeti svoj zamah i učvrstiti položaj Mercedes-Benza kao progresivne marke u sveprisutnoj digitalizaciji, kako naših vozila tako i procesa koji dočaravaju ukupno iskustvo posjedovanja luksuzne marke – kažu iz tvrtke Star Import koja je generalni distributer Mercedes-Benza za Hrvatsku, te dodaju kako u idućih pet godina očekuju da će oko 25 posto prodaje dolaziti iz online kanala.
Da bi se to zaista i dogodilo, moraju se zadovoljiti i brojne druge pretpostavke, kažu, poput smanjenja kompleksnosti paketa opreme, smanjenje broja modela i inačica, kao i cjenovna politika koja će uskladiti moguće razlike između online i offline kanala.
– U isto vrijeme radimo na tzv. customer journeyu ili putovanju kupca s online na offline kanal kako bi isto bilo što ugodnije i bezbolnije. Potonje je zapravo i temeljna pretpostavka postojanja web shopa za vozila jer se i većina naše komunikacije odvija u online medijima i na društvenim mrežama. U tom smislu je posve prirodno da potencijalni kupac nastavi proces online, a ne biranjem telefonskog broja. Svakako se ne radi o impulsnoj kupnji poput sušila za kosu ili aparata za brijanje. Kupac se prije temeljito informira o proizvodu, napravi testnu vožnju, konfiguraciju i tek nakon toga pokrene transakciju iz udobnosti svog doma ili s plaže, skijališta – u online okruženju je sve moguće – navode.
U Mercedes-Benzovu web shopu ponuda je transparentna, količina informacija potpuna, pretraga jednostavna te ne čudi da broj posjeta potencijalnih kupaca bilježi stalan rast. Oni mogu u realnom vremenu vidjeti sve automobile koji su na raspolaganju kod nekog od trgovaca ili su u dolasku. A gledaju sve ponuđene modele pa je tako dosad najjeftinije prodano vozilo bila A-klasa, a najskuplji električni model EQA. Putem Mercedes-Benz online trgovine trenutačno je moguće rezervirati vozilo uplatom predujma u iznosu od 1000 eura s PDV-om. Još uvijek se ostatak transakcije radi offline.
- Nekoliko je razloga za to. Prije svega, iznosi o kojima ovdje razgovaramo vrlo se rijetko mogu realizirati putem kreditne kartice, kupci i dalje vole pregovarati o konačnim uvjetima, a tu su i uvjeti financiranja koje je još uvijek nemoguće dogovoriti online, barem ne u iznosima koje zahtijeva kupnja luksuznog proizvoda poput Mercedes-Benza – pojašnjavaju iz Star Importa.
Razlozi su jasni, a jasno je i da će u skoroj budućnosti čak i na tradicionalnom tržištu poput našeg, čak i kod tradicionalne marke poput Mercedesa, rasti broj onih koji će ono "uzimam" automobilu reći inovativnije, odnosno online.