Raznolikost motora s unutarnjim izgaranjem u današnjem svijetu automobila veća je nego ikad prije, pa uz sveprisutne četverocilindraše, možemo birati između onih s dva, tri, pet, šest, osam, 10 ili 12 cilindara te brojnih raspona obujma, od ispod jedne do preko osam litara.
Ulje odvodi i dio topline
No, premda ih dijele brojevi cilindra, radni obujmi, konjske snage i okretni momenti, postoji nešto što ih sve spaja ili, bolje rečeno, podmazuje – motorno ulje.
Ono je neophodno za funkcioniranje motora s unutarnjim izgaranjem. Osim što podmazuje dijelove motora i time smanjuje trenje, motorno ulje odvodi dio topline nastale izgaranjem goriva u cilindrima, pomaže održavanju kompresije i čistoće motora te štiti od korozije. Zbog svega navedenog, ali i činjenice da svako ulje ima određen radni vijek te nakon nekog vremena gubi prvotna svojstva, redovna i pravodobna izmjena ulja ključna je za dugovječnost, pouzdanost i zdrav životni vijek svakog motora.
Kako biste znali kada je vrijeme da zamijenite motorno ulje u automobilu, provjerite propisane intervale izmjene u servisnoj knjižici ili uputstvima za korištenje vašeg automobila. Generalno je pravilo da se motorno ulje i filtar ulja kod modernih benzinaca i dizelaša mijenjaju svakih 20.000 do 30.000 kilometara. Iako su donedavno mnogi mehaničari savjetovali da se izmjene ulja rade češće, moderna sintetička ulja, kakva koristi većina novijih automobila, toliko su kvalitetna i trajna da za skraćivanje propisanih intervala nema potrebe.
Ako sami kupite - štedite
Iako izmjena ulja u motoru načelno nije zahtjevan zahvat, ako ne pripadate manjini vozača s mehaničarskim sklonostima, izmjenu je najbolje prepustiti mehaničaru ili ovlaštenom servisu. Izmjena ulja nije ni skupa ni dugotrajna, a ako želite dodatno uštedjeti, kod jednog od većih prodavatelja autodijelova prethodno sami možete kupiti odgovarajuće ulje i filtar.
Ako vozite noviji automobil s važećim tvorničkim jamstvom, izmjenu motornog ulja i filtra obavite u ovlaštenom servisu, kako ne biste riskirali poništenje garancije.
hrpa gluposti na jednom mjestu,je li novinar ikad vidio zamjenu ulja i kontrolirao ulje.