Tema sigurnosti u prometu i tehničke ispravnosti vozila u posljednjih godinu dana sve više dobivaju na važnosti. Iz tog razloga, Fakultet strojarstva i brodogradnje uz podršku Centra za vozila Hrvatske organizira okrugli stol koji će se održati 21. studenoga 2018. godine na kojem će predstaviti rezultate velikog istraživanja o tehničkoj ispravnosti gospodarskih vozila.
Cilj projekta bio je utvrditi stvarni broj tehnički neispravnih autobusa, teretnih automobila i priključnih vozila najviše dopuštene mase veće od 7.500 kg na cesti te na temelju tih rezultata donijeti znanstveno utemeljene preporuke za frekvenciju obveznih i periodičkih tehničkih pregleda. Sudionici projekta su Fakultet strojarstva i brodogradnje, Fakultet prometnih znanosti i Centar za vozila Hrvatske.
Sigurnost u cestovnom prometu iznimno je važna za širu zajednicu i izravno se ubraja u opće potrebe. Tehnička ispravnost i pouzdanost autobusa, teretnih automobila i priključnih vozila najveće dopuštene mase veće od 7.500 kg od velikog je značaja jer je riječ o gospodarskim vozilima koja su praktički stalno prisutna na prometnicama s glavnim ciljem da prevezu što je moguće više osoba i tereta. S druge strane, ukoliko su pri tome tehnički neispravna, predstavljaju iznimno veliku opasnost po ostale sudionike u prometu, a ukoliko dođe do nesreće, ljudske žrtve i materijalne štete u pravilu su znatno veće nego u slučaju nesreća u kojima sudjeluju brojnija osobna vozila.
Na okruglom stolu bit će prezentirani rezultati provedenog istraživanja.
„Provjerom tehničke ispravnosti vozila cilj je osigurati da se vozila tijekom uporabe održavaju u sigurnom i okolišno prihvatljivom stanju. Sustav obuhvaća redovne i periodične tehničke preglede koji se provode kroz stanice za tehnički pregled vozila kao i preglede tehničke ispravnosti na cesti.“ – rekao je profesor Zoran Lulić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje.
Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske ističe: „Tehnički pregledi vozila obavljaju se s ciljem blagovremenog utvrđivanja ili prevencije nastanka većih kvarova na vozilima, a čime se izravno pridonosi sigurnijem prometu. Rezultati ovog istraživanja svakako će biti relevantni za sve sudionike u prometu“.