CIJENE GORIVA Od prošlog tjedna cijena eurodizela kao i eurosupera 95

Vlada štiti pogrešno gorivo

aut-gorivo-txt.jpg
import
05.12.2007.
u 12:40

Na žalost, dočekali smo i ono što nam se prije nekoliko godina činilo nevjerojatnim - cijena eurodizela izjednačila se s eurosuperom 95. Nakon prošlotjednog poskupljenja dizelskih goriva, na benzinskim postajama Ine oba goriva stoje osam kuna, dok je kod drugih većih prodavatelja (OMV, Tifon, Petrol) cijena eurodizela čak 8,29 kuna (kao i eurosupera 95).

Ovakvim razvojem događaja ogorčeni su svi vlasnici vozila s dizelskim motorima, pogotovo gospodarstvenici, jer poznato je da kamionski i kombi program pokreću gotovo isključivo dizelski motori.

Svi se na neki način osjećaju prevarenima, jer Vlada je stala u zaštitu potrošača, zaustavivši rast cijene eurosupera 95 na Ininim crpkama na 8 kuna, ali eurodizel tada nije zaštićen. I dok je eurosuper 95 stajao na istoj cijeni, dizel je stalno poskupljivao i došao do 8 kuna. Ina je, dakle, iskoristila propust Vlade RH koja se odlučila štititi samo jedno gorivo, iako je eurodizel u voznom parku Hrvata jednako zastupljen kao i eurosuper 95, a gospodarstvenici gotovo isključivo koriste dizelska goriva.

- U prošlih pet godina samo troškovi goriva porasli su 40 posto. Pogriješilo se kad je Vlada donosila zaštitnu mjeru za zaustavljanje cijene eurosupera 95 na 8 kuna, jer tada je i eurodizel trebalo zaustaviti na otprilike 7 kuna. To nije učinjeno i sad nam se Ina osvećuje. Buduća Vlada morat će se hitno pozabaviti time, jer gospodarstvenici trpe veliku štetu - kazao nam je Marijan Banelli, predsjednik udruge Hrvatski cestovni prijevoznici.

Osim gospodarstvenicima, nije lako ni vlasnicima privatnih vozila s dizelskim motorima koji su dosad koristili prednost jeftinijeg goriva i manje potrošnje te tako kompenzirali višu prodajnu cijenu dizelaša. Dok je razlika između cijene eurosupera 95 i eurodizela bila jednu kunu ili više, motivacija za kupnju dizelaša bila je očigledna, jer se ta razlika mogla kompenzirati već nakon tridesetak tisuća kilometara.

Sada u računici preostaje samo prednost niže potrošnje dizelaša u usporedbi s benzincima iste ili slične snage. Ta razlika, međutim, nije velika, pa je i kilometraža potrebna za kompenziranje više cijene dizelaša kod velikog broja automobila prešla 100.000 kilometara.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije