Volvo je predstavio svoju novu električnu perjanicu, veliki SUV sedmerosjed EX90. Za švedskog proizvođača to nije samo još jedan novi model, već tvrde da njime započinju novu eru.
- Počevši od Volva EX90, svake ćemo godine otkriti jedan novi potpuno električni automobil. Do 2030. namjeravamo prodavati samo potpuno električne automobile, što je jedan od najambicioznijih planova elektrifikacije u automobilskoj industriji i ključan za našu ambiciju da do 2040. budemo klimatski neutralna tvrtka - rekli su na predstavljanju noviteta.
Dakle, Volvo ima plan da iz svoje ponude izbaci motore s unutrašnjim izgaranjem čak pet godina ranije od zacrtanog plana EU, koja je nedavno donijela ambicioznu odluku da će to biti 2035. godine.
Volvo je poznat po sigurnosti, a EX90 je njihov najsigurniji automobil u povijesti. Najnovija senzorska tehnologija uz kamere i lidare koji su povezani s NVIDIA DRIVE softverom stvara pogled na svijet u realnom vremenu od 360 stupnjeva, kao i nevidljivi sigurnosni štit oko automobila koji je povezan s brojnim sustavima pomoći vozaču. Također, vrhunsko računalo pokreće većinu temeljnih funkcija unutar automobila, od sigurnosti i infotainmenta do upravljanja baterijom, za iskustvo automobila nalik na pametni telefon ili laptop na kotačima. Interijerom dominira uspravni središnji zaslon od 14,5 inča s ugrađenim Google alatima poput Google Asistanta bez korištenja ruku i navigaciju temeljenu na Google kartama. Uz standardnu 5G vezu dostupna navigacija je intuitivna, a glazba se može streamati putem Bowers & Wilkins audio sustava koji ima Dolby Atmos.
Volvo EX90 sadrži otprilike 15 posto recikliranog čelika, 25 posto recikliranog aluminija kao i 48 kilograma reciklirane plastike i materijala na biološkoj osnovi, što odgovara količini od otprilike 15 posto ukupne plastike korištene u automobilu.
Zasad su potvrđene dvije verzije, snažnija ima 517 KS (380 kW) i čak 910 Nm okretnog momenta, a pogone ju dva elektromotora s trajnim magnetima. Snaga se prenosi na sva četiri kotača, a strujom se napaja iz baterijskog paketa kapaciteta 111 kWh.
Verzija s 408 konjskih snaga (300 kW) također dolazi s dva motora i pogonom na sva četiri kotača te baterijom kapaciteta 111 kW, a preliminarni rezultati dometa s jednim punjenjem baterija prema WLTP-u pokazuju domet veći od 600 kilometara.
Na ultrabrzom punjaču omogućeno je punjenje od 10 do 80 posto kapaciteta baterije za manje od 30 minuta.