U samo osam godina, od 2007. godine, zadnje prije dolaska gospodarske krize, pa do 2015. godine, prosječna starost osobnih automobila u Hrvatskoj povećala se za 2,69 godina. Osobni automobili koji su se 2007. godine pojavili na redovnom tehničkom pregledu, prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), u prosjeku su bili stari 9,83 godine, a lani je starost hrvatskog voznog parka bila čak 12,52 godine.
Još su porazniji podaci za cjelokupni vozni park u koji osim osobnih automobila spadaju i sva ostala motorna vozila poput motocikala i mopeda, autobusa, teretnih vozila i traktora. Tu prosječna starost raste na 13,50 godina. Ali, nije starenje voznog parka trend samo u Hrvatskoj. Kao posljedica recesije sve starija vozila prisutna su na cestama svih država Europske unije. Primjerice, prema podacima Europskog udruženja automobilskih proizvođača (ACEA), prosječna starost automobila u EU je u 2014. godini bila 9,6 godina, dok je prosječna starost 2006. godine bila 8,4 godine. Trend starenja europskog voznog parka stalan je od 2006., ali bitno sporiji nego u Hrvatskoj.
Trend povećanja starosti voznog parka prisutan je i u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje vozni park postupno stari zadnjih 20 godina. Primjerice, prosječna starost osobnog automobila 1995. godine bila je 8,4 godina, dok je prosječna starost današnjih automobila na američkim cestama 11,4 godine. Sve stariji automobili znače i sve nižu razinu sigurnosti na cestama, ali i sve veću potrebu za većim ili manjim popravcima na vozilima. Više o starosti hrvatskog voznog parka možete pročitati u novom broju magazina AutoStyle, koji će sutra, 30. ožujka, uz Večernji list biti na kioscima po cijeni od samo pet kuna.
Također, novi AutoStyle donosi informacije o pregledima i popravcima koji su na vozilu nužni nakon izlaska iz hladnijeg dijela godine. Nudi odgovor na pitanje gdje i po kojoj cijeni kabrioletu starom desetak godina možete podariti novi platneni krov, ali i preporuke za kupnju temeljene na rezultatima najnovijeg testiranja ljetnih guma. Donosimo i pregled svih automobila koji će premijerno biti predstavljeni na Zagreb Auto Showu, koji vrata nakon osam godina neodržavanja otvara 5. travnja. Novi AutoStyle otkriva i sve adute novog Fiata Tipo, koji se tek počeo prodavati u Hrvatskoj, a testirali smo i novi Renault Megane i Audi A4.
Novi Autostyle nabavite u utorak 30. ožujka za samo 5 kuna uz Večernji list!
I koji je zaključak: da bi trebali uzeti kredit i kupiti novi? Sponzorirani članak od strane banaka i uvoznika automobila.