Ne tako davno najpovoljniji model s pogonom na sva četiri kotača u Hrvatskoj se mogao kupiti za cijenu nižu od 100 tisuća kuna (13.280 eura), no danas je to samo san, jer automobili su osjetno poskupjeli. Upravo je najpovoljniji automobil s pogonom na sva četiri kotača u nas Suzuki Ignis, još 2019. stajao 97.500 kuna uz 4WD pogon. Danas je početna cijena Ignisa 4WD 17.188 eura i on je i dalje najpovoljniji model s pogonom na sva četiri kotača u Hrvatskoj.
Odmah iza njega je još jedan mali Suzukijev model Swift uz AllGrip 4WD pogon za koji treba izdvojiti 17.393 eura. Oba modela dolaze uz 1,2-litreni benzinski motor s 83 KS uz blagu hibridnu tehnologiju te početnu verziju Suzukijeva pogona na četiri kotača Allgrip Auto uz automatski AWD pogon.
Legendarni mali 4x4 model Fiat Panda 4x4 trenutačno nije dostupan u Hrvatskoj, a posljednja cijena koja je vrijedila jest 18.568 eura. Drugih automobila s pogonom na sva četiri kotača u tom segmentu nema.
U B-SUV klasi je nešto više automobila koji nude 4x4 pogon. Opet se tu izdvajaju dva Suzukijeva modela – Vitara i S-Cross (mogao bi proći i pod kompaktni SUV) po najpovoljnijoj cijeni. Oni nude drugačiji uključivi AWD pogon u odnosu na manje Suzukije, koji omogućuje biranje između četiri načina rada 4WD Allgrip pogona – Auto, Sport, Snow i Lock. Vitara uz 1,4-litreni turbobenzinac sa 129 KS i blagu hibridnu tehnologiju s 4WD pogonom stoji 22.968 eura, a SX4 S-Cross 24.735 eura. Tu je i korejski urbani SUV crossover Hyundai Kona uz 1,6-litreni turbobenzinac s 200 KS i 7DCT automatikom dolazi i uz opiju s 4WD pogonom, a cijena iznosi 30.790 eura. Ostali su skuplji, primjerice, VW T-Roc s pogonom na sve kotače nudi tek u vrlo opremljenoj verziji 2.0 TDI DSG 4M Style za 37.401,40 €.
I kompaktna klasa ima svoje adute. Tu je prije svih Subaru, čiji svi modeli imaju AWD pogon. Kompakt Impreza stoji od 26.945 eura, a nudi Symmetrical AWD i 1,6-litreni benzinski motor sa 114 KS te CVT automatski mjenjač. Jedan od rijetkih konkurenata joj je Mazda 3 e-Skyactiv-X benzincem sa 186 KS koja uz AWD pogon stoji 31.342 eura. Dobru ponudu kompaktnog karavana s AWD pogonom ima Seat, za 29.860 eura nudi se Leon ST uz 2,0 TDI sa 150 KS i DSG automatikom. U istoj kombinaciji nudi se i Octavia 2,0 TDI 4x4 DSG za 33.727 eura. VW Golf s pogonom na sve kotače dostupan je samo u najsnažnijoj R izvedbi s 320 KS za 55.321,17 €.
Među kompaktnim SUV automobilima već je veći izbor. Najpovoljnija je Dacia Duster 4x4 uz 1,5-litreni Blue dCi sa 115 KS koja stoji 23.050 €. Duster nudi uključivi 4x4 pogon s mogućnošću odabira pogona na samo prednje ili na sva četiri kotača te "Lock" funkciju kada se zaključava omjer isporuke snage u omjeru 50:50.
Subaru XV s istim pogonskim sklopom kao Impreza, odnosno benzincem, mjenjačem i AWD pogonom stoji 29.100 kuna. Mazda CX-30 uz 2-litreni benzinski motor sa 150 KS i 6-brzinski ručni mjenjač te AWD pogon može se kupiti po cijeni od 32.124,76 €. Nissan Qashqai početnu verziju s pogonom na sva četiri kotača nudi za 38.749 eura koliko treba platiti za 1.3 DIG-T inačicu sa 158 KS i automatskim mjenjačem. Mitsubishi Eclipse Cross s modernim plug-in hibridom sa 188 KS i 4WD pogonom stoji od 41.494 eura.
Za pola segmenta veća Mazda CX-5 u početnoj verziji s AWD pogonom stoji i 2,2-litrenim dizelašem sa 150 KS i ručnim 6-brzinskim mjenjačem stoji 43.465 eura, a početni VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4M Life košta 41.334,98 €. Od premium segmenta, najmanji BMW-ov SUV X1 početni model s AWD pogonom X1 XDrive 20d nudi za 43.976,46 €, a za pola klase manji početni Audi Q2 s quattro pogonom Q2 35TDI sa 150 dizelskih konja i S-tronic automatikom stoji 40.617 €. Veći i skuplji SUV modeli u pravilu dolaze s 4x4 pogonom kao standardnom opremom, pogotovo oni iz luksuznog segmenta.
Manje pick-up vozila i terenaca staroga kova
Klasa u kojoj se podrazumijeva 4x4 pogon su pick-up vozila. No, na tržištu ih je sve manje. Nissan više Navaru ne nudi u Europi, a trenutačno je u Hrvatskoj nedostupan i Mitsubishi L200. Novi VW Amarok tek treba stići, a njegov blizanac Ford Ranger nema garantiranu službenu cijenu. Tu je i Toyota Hilux za koju cijena također trenutačno nije dostupna. Uz Hilux, Toyota nudi jednog od rijetkih terenaca starog kova u modernom izdanju – Land Cruisera.
Uglađeni SUV umjesto pravog terenca
Velika SUV vozila u načelu dolaze sa standardnim 4x4 pogonom. Oni srednje veličine nude i opcije prednjeg pogona. Pravih terenaca poput Mitsubishi Pajera zbog sve strožih ekoloških normi u Europi je sve manje. Ili su, pak, poput Nissan X-Traila uglađeni i hibridizirani. Spomenuti X-Trail nudi se i s prednjim pogonom, a uz e-4orce 4WD pogon u hibridnoj e-power varijanti s 213 KS po cijeni od 45.168 eura. Renault Koleos uz Blue dCi 190 i 4WD pogon stoji 49.490,00 €. Honda CR-V u hibridnom izdanju sa 184 KS i 4WD pogonom košta od 43.689 eura. Subaru Forester kreće cjenovno od 44.786 eura, a legendarni Outback od 48.935 eura. BMW X3 nudi i uz SDrive pogon, ali X5 dolazi isključivo uz XDrive. Ni svi Land Roveri nemaju AWD pogon. Pa čak ni Range Roveri, no samo se Evoque nudi i uz prednji pogon, dok je kod drugih modela 4x4 standardan.