Mokar kolnik u kombinaciji s brzinom može biti opasan ljeti kao što je poledica na cesti u hladnijem dijelu godine. Dokaz tome su česta izlijetanja s kolnika po kišnom vremenu koja na autocestama završavaju u pravilu kobno, ali opasno je i na drugim cestama. Posebno je opasno kada kiša padne nakon dužeg razdoblja suhog vremena, jer tada voda iz pora asfalta podiže prašinu i ulje te formira tanak i izuzetno sklizak sloj.
Zbog toga je najopasniji baš taj početak kiše kada je prianjanje guma s podlogom značajno smanjena, slično kao kod poledice pa treba biti izuzetno oprezan.
Najbolje bi se bilo isključiti iz prometa na nekoliko minuta dok kiša ne ispere s kolnika tak sklizav sloj, a ako pak, morate nastaviti vožnju to činite vrlo oprezno, usporite i nemojte naglo kočiti.
Ne smije biti manje od 1 mm
To je ujedno i savjet za vožnju po mokrom kolniku i kada kiša nastavi padati. Najbitnije je smanjiti brzinu jer je cesta tada nepredvidiva. Ali, prije svega morate provjeriti stanje svojih guma. Što se tiče kupovine novih guma, svakako provjerite kako su prošle na testovima vožnje po mokrom kolniku što je najbitnije za ljetne gume, jer u idealnim uvjetima kad je cesta suha i prianjanje dobro sve gume više-manje dobro drže.
Ljetne gume su neupotrebljive ako im je dubina šare manja od 1 mm. Podsjetimo, legalno je zimi voziti sa dubinom profila od 4 mm, uz spremne lance za pogonske kotače.
Nailazak na lokvu vode izazvat će naglo i iznenadno povećanje otpora kretanju, a kod nepripremljenog vozača doći će do vrlo opasnog zanošenja vozila. Zbog toga pratite stanje na cesti i vozite sporije.
Vodeni klin ili aquaplaning je možda i najopasnija pojava na morom kolniku. Voda odvoji kotače od podloge i vozilo kao da skija po vodi, upravljanje je u potpunosti onemogućeno, a kočenje neefikasno.
Do vodenog klina dolazi zbog tri faktora, a na dva od njih vozač sam može utjecati.
Vrlo opasni kolotrazi
Brzina kretanja i profil gume su razlozi na koje možemo kao vozači utjecati, dok je količina vode na kolniku izvan našeg utjecaja. Ne i ljudskog, jer kolotrage bi cestari trebali sanirati, a utjecaj mokrog kolnika mogao bi se smanjiti i hrapavijim asfaltom.
Svakako pripazite i na opasne lokve vode koje se zadržavaju na kolotrazima na cesti, a nemojte zanemarivati promtne znakove koji nam kazuju da možemo očekivati sklizak kolnik zbog neočekivane kiše, odnosno opasnost od zanošenja vozila zbog kolotraga koje je posebno izraženo za vrijeme kišnog vremena.
>> Škoda je i dalje kraljica prostora, Dacia nudi najviše za uložen novac
Hrvatski putevi nisu podobni ni u ljetu niti u zimi, jer je mješavina asfalta nepogodna za mokre dane.Tko je prošao svijeta brzo će uočiti razliku !