STOP ISPUŠNIM PLINOVIMA

EU njemačkim kompanijama: Ne izvozite stare dizelaše u istočnu Europu

Elzbieta Bienkowska
Foto: Thierry Monasse/DPA/PIXSELL
10.10.2018.
u 13:50

Stariji modeli moraju se zamijeniti s čišćim vozilima zbog smanjenja razine zagađenja

Europska komisija strahuje da će njemački proizvođači automobila nastojati izvesti stare dizelske automobile, uklonjene s njemačkih cesta, u istočnoeuropske zemlje, kazala je europska povjerenica za industriju Elzbieta Bienkowska.

"Izvoz bi značio prebacivanje problema kvalitete zraka sa zapada na istok", kazala je Bienkowska u razgovoru za njemački dnevni list Tagesspeigel, objavljenom početkom tjedna.

Nakon što su se ekološki aktivisti izborili za mogućnost zabrane starijih modela dizelskih automobila u većim gradovima, njemačka je vlada prošlog tjedna u nastojanju da izbjegne potpunu zabranu vožnje postigla s proizvođačima dogovor kojim se smanjuje zagađenje okoliša ispušnim plinovima iz dizelaša. Vlada je od kompanija zatražila da vlasnicima automobila ponude poticaje za kupnju novih automobila i ugradnju nove opreme.

Pojedini proizvođači nisu pristali na opciju ugradnje nove opreme, budući da se ukupni troškovi te opcije procjenjuju na više milijardi eura. Većina kompanija sugerirala je da se vlasnike potiče da zamijene starije modele dizelaša za čišća vozila, što bi kompanijama povećalo prodaju, iako uz popuste, ali i otvorilo pitanje što će biti sa zamijenjenim automobilima. Bugarska je prošle godine iz zemalja EU-a uvezla više od 100 tisuća rabljenih automobila, od čega više od trećine dizelaša s velikom razinom zagađenja, pokazuju podaci aktivističke skupine Transport and Environment (Prijevoz i okoliš).

"Treba jasno odrediti što će se napraviti s istrošenim i slabo prilagođenim vozilima", naglašava europska povjerenica, upozoravajući da je problem europski i da se ne može ograničiti na razinu pojedinih država." Plan njemačke vlade da se izbjegnu zabrane vožnje mogao bi još više pogoršati problem", upozorila je Bienkowska.

Iz njemačkog ministarstva okoliša poručili su da će pokušati nadjačati otpor proizvođača automobila ugradnji skupih novih sustava za filtriranje ispušnih plinova. Kancelarka Angela Merkel branila je proteklog vikenda dogovor s proizvođačima tvrdnjom da je bilo ključno spriječiti zabranu vožnje u gradovima jer bi takav potez utjecao na tisuće vlasnika dizelskih automobila koji automobilom putuju na posao u grad. Na nedavnom je stranačkom skupu ipak konstatirala da su i proizvođači automobila "lagali i varali", prodajući automobile koji su zagađivali više no što su oni tvrdili.

"Krivnja za sve veću sumnjičavost ljudi leži na automobilskoj industriji a ne na političarima", kazala je Merkel na skupu stranačke mladeži u Kielu. Dizelaši su se našli pod povećalom nakon što je Volkswagen 2015. godine priznao da je koristio nezakoniti softver kako bi lažirao razinu štetnih ispušnih plinova na regulatornim testovima. Rezultat je bio skandal koji je tvrtku dosada stajao više od 27 milijardi dolara novčanih kazni.  

Komentara 4

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
15:06 10.10.2018.

to bu se desilo 100 posto!pa kaj ste mislili di bu ti svi "stari" euro 5 motori otisli?neki auti su proizvedeni 2016 godine sa euro 5 motorom!trebalo je nekak vratit lovu kaj su platili amerikancima!sramota!

TO
torente
16:49 10.10.2018.

A di bi trebali zavrsit u rezalištu??? Hahahaha.

HA
hacker
15:02 11.10.2018.

Zbog usklađjivanja s EUR6dTMP. normom te testiranja po WLTP-u svi novi automobili u HR su drastićno poskupili pa smo tako došli u situaciju da se prosječni Hrvat okreće kupovini upravo tih uglavnom starijih dizelaša iz Njemačke. Naša nesposobna vlada zapravo svojom politikom potiće uvoz rabljenih dizelaša kojih se Europa rješava, eto kako zapravo naši vladajući vode brigu o ekologiji i zdravlju gradjana. A kao mi smo osvještena ekološka država, moš' mislit!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije