Algebra i EY započeli su istraživanje na temu aktivnosti digitalne transformacije poslovanja za vrijeme krize uzrokovane pandemijom COVID-19 te utjecaja krize na buduće aktivnosti. Anketom su pokrivene aktivnosti i prioriteti u područjima tehnologije, organizacijske kulture, marketinga i jačanja ljudskih resursa.
Prvi dio istraživanja provodi se anketiranjem u kompanijama čime se želi dobiti bolji uvid u promišljanje hrvatskih menadžera i uprava o promjenama koje su preko noći izmijenile način poslovanja tvrtki, a pomogle su da se prebrodi prvi udar na opstojnost pojedinih djelatnosti.
U istoj anketi istražuju se i mogući glavni pokretači digitalne transformacije, ali i nove prilike koje su tvrtke prepoznale, kako u obliku ušteda i povećanja efikasnosti tako i boljih i prilagođenijih usluga i proizvoda za kupce.
„Bit će vrlo korisno dobiti uvid u izazove i prilike koje hrvatske kompanije vide, te na temelju toga predložiti daljnje korake, kako firmama tako i kreatorima politika. S jedne strane, želja nam je dosta široko sagledati digitalnu transformaciju hrvatskih tvrtki kako bi naša ekonomija održala korak s globalnim konkurentima, no s druge strane moramo taj pomak napraviti i radi izgradnje dugoročne otpornosti hrvatskih kompanija na izvanredne situacije“, izjavio je Arsen Šolić, rukovoditelj MBA programa na Visokom učilištu Algebra te dodao:
„Kao jedan od značajnih izlaznih rezultata svakako bi mogla nastati i djelomična podloga za predlaganje mjera i skupina projekata koji bi se mogli financirati iz tzv. EU Recovery and Resilience Facility sredstava, za što će Hrvatska najvjerojatnije imati na raspolaganju cca 10 milijardi eura u narednom višegodišnjem fiskalnom razdoblju.“
Jedna od najvažnijih komponenti digitalne transformacije svakako su kompetentni menadžeri, tzv. e-leaderi koji razumiju brzu transformaciju poslovanja i stvaranje nove vrijednosti u digitalnom okruženju. Za rast i razvoj tvrtki u budućnosti, bez obzira na gospodarsku granu kojoj pripadaju, teme koje će biti neophodne menadžerima bit će sve jače naglašene: vođenje timova na daljinu, digitalna transformacija, kritičko razmišljanje i kreativnost, stvaranje kulture inovacija, ‘design thinking’, strategija temeljena na podacima, upravljanje korisničkim iskustvom i razvoj novih proizvoda.
Digitalna transformacija svakako nije tek implementacija tehnologije u postojeće poslovne procese, nego drukčiji način pristupa poslovanju, za koji treba što prije uspostaviti konsenzus unutar kompanije i početi sa sastavljanjem timova. Upravo zbog toga, organizatori istraživanja odlučili su da će po njegovu završetku omogućiti svim sudionicima besplatan uvid u detaljnije rezultate, kumulativne brojke i pozicioniranje tvrtke u odabranoj gospodarskoj grani kako bi im pomogli s pripremama za novu eru poslovanja. •
Istraživanje traje do 9. srpnja 2020. anketi možete pristupiti ovdje