Internet i mobilna telefonija te IPTV uvriježene su usluge koje nude telekom operatori. Prema istraživanju regulatorne agencije, korisnici bi i u budućnosti htjeli u većoj mjeri internet koristiti za rad na daljinu i obrazovanje, za korištenje javnih servisa te pregledavanje videa ultravisoke razlučivosti i reproduciranje sadržaja izravno s interneta.
Na prvo mjesto kao prioritet za koji planiraju koristiti internet, 53 posto ispitanika stavilo je rad na daljinu, a na drugo mjesto 47 posto ispitanih stavilo je obrazovanje na daljinu. Potrebe su to koje je pandemijsko razdoblje poguralo u vrh želja korištenja interneta.
Iako je brzina interneta važna kategorija kada se radi o njegovu korištenju, trenutačno 60 posto kućanstava koristi brzine do 100 Mbit/s. Polovina takvih korisnika ili nema potrebu za većim brzinama ili nije spremna dodatno platiti za veće brzine, pokazalo je istraživanje. Čak 32 posto korisnika s brzinom interneta manjom od 100 Mbit/s ne koristi neke zahtjevnije multimedijske usluge zbog premale brzine interneta. Od onih koji imaju manju brzinu, njih 21 posto i ne treba veće brzine, a 33 posto njih bi to željelo, ali ne žele platiti više.
Njih 30 posto platilo bi 10 posto više za brži internet, 11 posto njih platilo bi i 20 posto više, a samo tri posto ispitanih spremno je platiti 30 posto više za brži internet.
Kada se radi o teškoćama u telekomunikacijskim uslugama, samo 10 posto korisnika nije ih iskusilo. Najčešće teškoće su prekid usluge pristupa internetu što je primijetilo 67 posto ispitanika, nisku brzinu pristupa internetu uočilo je 64 posto ispitanih, probleme s Wi-Fi mrežom 55 posto, teškoće s opremom (modem, router) 35 posto, a prekid IPTV usluge 18 posto korisnika.
Većina ispitanika zadovoljna je uslugom pristupa internetu u nepokretnoj mreži i pokretnoj mreži kao i uslugom IPTV-a. Nije uočena bitna razlika u razini zadovoljstva uslugom pristupa internetu s obzirom na operatora.
Ispitanicima je pri odabiru operatora najvažnija brzina pristupa internetu, cijena paketa te kvalitetna korisnička služba. Veličina i inovativnost operatora su najmanje važni elementi. Brzina interneta najvažnija je karakteristika za 81 posto korisnika, niska cijena paketa odlučujuća je za 73 posto korisnika, kvalitetna korisnička služba bitna je za 40 posto ljudi, kvaliteta pruženih usluga (primjerice IPTV) te atraktivni TV programi važni su za 40 posto ispitanika, a posebna ponuda uređaja mami njih 21 posto, pokazalo je istraživanje.
Kada se radi o razlozima za promjenu operatora, 35 posto ispitanika nije nikada mijenjalo operatora. Oni koji su ga mijenjali najčešće su to radili radi niže cijene ili niske brzine pristupa internetu. Ponuda konkurencije ima manji učinak na odluku korisnika o promjeni operatora – minimalna promjena cijene trenutačnog operatora (od 10 posto) vjerojatno će ih potaknuti na promjenu, pokazali su podaci HAKOM-a.
Količina prenesenih brojeva u mobilnoj i fiksnoj mreži, pokazuju posljednji podaci istraživanja, lani je bila manja nego godinu prije. Pandemijska godina, čini se, nije utjecala na to da se brže mijenjaju operatori ni u fiksnoj ni u mobilnoj mreži.
•