S brojem automobila koji nude treći red sjedala raste i zabrinutost za sigurnost putnika na dva sjedala u trećem redu, dodatno podgrijana stavovima kako oni imaju male šanse preživjeti ozbiljniji nalet drugog vozila na stražnji kraj. Podupiru ih i teze da ni putnici u drugom, a pogotovo oni u trećem redu sjedala ne uživaju sve blagodati sigurnosnih sustava.
Sigurnija stražnja sjedala?
Njima su, pak, suprotstavljene tvrdnje da su stražnja sjedala zapravo sigurnija jer su naleti na vozila straga blaži od frontalnih sudara i od izlijetanja vozila s ceste, pa su putnici u trećem redu u većini opasnijih situacija udaljeniji od samog mjesta udara.Koja je od ovih struja bliža istini? Očito je, naime, da i s jedne i s druge strane ima istine, pa je pravo pitanje imaju li u trećem redu sjedala prevagu prednosti ili nedostaci. Pitanje je tim važnije zna li se da su u trećem redu sjedala putnici najčešće djeca. Ipak, konkretnih mjerljivih podataka o ovom problemu je malo jer udar straga nije među crash testovima propisanima sigurnosnim standardima, budući da su ova sjedala više prazna nego puna. Prema dostupnim podacima, putnici u trećem redu zaista su sigurniji u frontalnom sudaru, a izloženiji u naletu straga, no i to ovisi o intenzitetu sudara, opremljenosti vozila i uzrastu putnika.
Najugroženiji je u trećem redu sjedala odrasli putnik koji sjedi na sjedalu bez adekvatnog naslona za glavu i bez pojasa u tri točke vezivanja. Ispravno montirana dječja sjedalica pruža veću zaštitu. Nadalje, treći red sjedala obično se ugrađuje u veće i teže automobile, koji generalno pružaju bolju zaštitu u sudarima uobičajenog tipa. Broj ozbiljnih ozljeda djece u takvim automobilima - jednovolumenima i SUV-ovima - gotovo je upola manji nego u klasičnim putničkim modelima. Ipak, u porastu je trend ugradnje trećeg reda sjedala u kompaktnije jednovolumene i SUV-ove, kod kojih je treći red sjedala jako blizu poklopcu prtljažnika.
Zračne zavjese za treći red
Takvi modeli imaju jako mali sigurnosni prostor koji bi u slučaju naleta straga apsorbirao udar, ali konkretnih postotaka ovdje nema. Stoga nema ni konkretnih dokaza o nesigurnosti trećeg reda sjedala, no logika ipak nalaže da se o pojedinim aspektima provede računa pri kupnji vozila s tri reda sjedala, kao i pri vožnji putnika na njima. Prije svega, putnici moraju biti pravilno vezani sigurnosnim pojasem, s glavom na adekvatnom naslonu.
Djeca prevelika za dječju sjedalicu trebaju imati pojas preko krila i jednog ramena, a naslon za glavu mora im dosezati barem do vrha ušiju. Pri kupnji vozila s tri reda sjedala treba birati ono kod kojega se zračne zavjese protežu na sva tri reda.
Također, prednost treba dati modelima sa zaštitom u slučaju prevrtanja, kao i onima sa zaštitom od ozljede vratne kralježnice jer upravo je ona najčešća kod naleta na stražnji dio automobila, jer do takvih nezgoda obično dolazi pri nižim brzinama.