Zynga, tvrtka koja proizvodi igre za društvene stranice i koja je već izašla na burzu inicijalnom javnom ponudom dionica u prosincu, planira dodatnu podjelu dionica, piše Bloomberg. Budući da nisu dobili demanti iz Zynge, glasine su vjerojatno istinite. Ovim potezom Zynga želi investitorima omogućiti da prodaju dio dionica te da se preprodajom portfelja osigura nova količina dioničara, koji će pristati na dulje “lock-up” razdoblje, odnosno koji neće prodavati dionice dulje vrijeme. Time bi Zynga spriječila veće klizanje cijene dionice. Kompanija, tvrde analitičari, pokušava izbjeći sudbinu LinkedIna koji je iskusio veliki pad vrijednosti dionica nakon što je isteklo “lock-up” razdoblje. Uobičajeno je da dioničari unutar kompanija ne smiju prodati dionice u šest mjeseci nakon inicijalne javne ponude popularnog IPO-a kako ne bi preplavili tržište.
Ne treba novac
Zyngino “lock-up” razdoblje istječe u lipnju, a dionice u sekundarnoj ponudi trebale bi se ponuditi tržištu i prije tog roka. U drugoj ponudi dionica kratkoročni investitori i venture-investitori prodaju dionice dugoročnijim investitorima poput investicijskih banaka, uz uvjet da im je “lock-up” razdoblje dulje, objasnio je Carter Mack, predsjednik investicijske banke JMP Gropu sa sjedištem u San Franciscu.
Zynga vjerojatno nema potrebe za dodatnim kapitalom. Riječ je o tome da postojeći dioničari dobiju priliku zaraditi na dionici. Zynga je prodala 14 posto dionica, što je manji iznos nego li je uobičajeno u IPO-ima i ostalim internetskim kompanijama. Kako tvrde analitičari, Zyngin je potez dobar za investitore. Dopustit će im likvidnost, a s druge strane neće uzdrmati tržište.
Čeka se Facebook
Zynga, koja je popularna prije svega zahvaljujući igricama koje su vezane za Facebook, trenutačno razvija igre koje će biti dostupne na svim ostalim platformama. Veliku ovisnost o Facebooku ta američka kompanija nastoji prekinuti iako im većina prihoda još uglavnom stiže s Facebooka. Prema posljednjim podacima Zyngina dionica pala je 2,8 posto na 13.38 dolara na newyorškoj burzi. U ovoj godini vrijednost dionica narasla je 42 posto, a dioničari nestrpljivo čekaju izlazak Facebooka s javnom ponudom dionica. Namjera im je prikupiti pet milijardi dolara.