Sa 82.000 putnika, zabilježenih s jučerašnjim danom, Zračna luka Rijeka na otoku je Krku već premašila ukupni lanjski promet od 76.000 putnika, a u iduća tri mjeseca doseći će 150 tisuća putnika pa više nema pomisli da je krčki aerodrom nepotreban i bez perspektive, kao što se donedavno govorilo tvrdeći da je 40 tisuća putnika njegov maksimum. U ovome trenutku u usporedbi s drugim hrvatskim aerodromima Zračna luka Rijeka bilježi najveći rast. Iako je to, kako je nakon jučerašnjeg posjeta aerodromu rekao zamjenik župana Primorsko-goranske županije Marko Boras Mandić, još miljama daleko od onoga što regija zaslužuje, opovrgnute su neumjesne i netočne tvrdnje da ova regija nije aviodestinacija.
Kvarner jest aviodestinacija
Nova je uprava na čelu s direktorom Tomislavom Palalićem pokazala suprotno, pohvalio je zamjenik župana domaćine uz obećanje da će Županija, kao jedan od suvlasnika zračne luke, i dalje poticati razvoj krčkog aerodroma, a i država, kao većinski vlasnik, posljednjim je potezima i ulaganjem u infrastrukturu pokazala da joj je do Krka stalo.
Na Krk danas slijeću zrakoplovi Ryanaira, Germanwingsa, Danube Wingsa, Welcome Aira, Small Planet Airlinesa, Condora, Air Baltica, Norwegiana i Croatia Airlinesa povezujući Rijeku i Kvarner, kao jaku turističku regiju, s destinacijama u Europi – od Osla i Stockholma do Londona, Kölna, Frankfurta, Berlina, Vilniusa, Rige, Talina...
– U radijusu od 200 kilometara od ove zračne luke ostvaruje se 60 posto hrvatskog turizma, više nego u okruženju bilo koje druge zračne luke na Jadranu, to je velika prednost, a usto, ovaj je aerodrom prometno najpovezaniji i zato optimistički najavljujemo da nam je cilj u roku tri do pet godina doseći promet Splita i Dubrovnika – kazao je direktor Zračne luke Tomislav Palalić. Dugove, otprilike 12,5 milijuna kuna, računaju sanirati i prije, za godinu i pol dana, a i stara aerodromska zgrada trebala bi biti "ušminkana" do idućeg ljeta iako njezino uređenje nije prioritet jer, kaže Palalić, putnici ne slijeću zbog zgrade. Zaposlenih je danas 78, do kraja godine smanjit će se njihov broj, no riječ je o dogovorenim dobrovoljnim odlascima, a od zaposlenika se traži fleksibilnost i polivalentnost – morat će se raditi više poslova, na što su mlađi spremni.
Preuzimanje od Plesa
– Rast prometa ostvaren je prije svega privlačenjem niskotarifnih kompanija i tako će se nastaviti i u buduće, a cilj je da Zračna luka Krk postane sekundarna zračna luka Zagrebu i da 200 tisuća putnika niskobudžetnih kompanija koji sada slijeću na Pleso preuzme riječka zračna luka – kazao je Papalić. Sljedeći je korak uvođenje redovitih poslovnih linija za Frankfurt, München i Rim te uvođenje domaćih linija. Prva od njih, Rijeka – Split – Dubrovnik – Rijeka, upravo bi trebala krenuti i aerodrom bi trebao biti otvoren cijele godine, odnosno u svakom trenutku biti spreman primiti zrakoplove. Planiraju i gradnju hangara za zimsko održavanje zrakoplova.