Srbijanska nacionalna aviokompanija Air Serbia, bivši JAT, najavila je da će od lipnja sljedeće godine uvesti redovnu direktnu liniju Beograd – New York. Time će Air Serbia biti jedini zračni prijevoznik u regiji koji će imati interkontinentalnu liniju, dok će beogradski Aerodrom Nikola Tesla jedini u regiji biti izravno povezan s nekom od američkih zračnih luka.
Uzimaju u najam A330
Srbijanska aviokompanija za letove prema SAD-u namjerava uzeti u najam jedan širokotrupni zrakoplov, vjerojatno A330 koji može primiti oko 260 putnika. Ciljna skupina im je srbijanska dijaspora koja, prema procjenama, oko New Yorka i Chicaga broji oko 200.000 pripadnika, ali isto tako i dijaspora iz drugih balkanskih zemalja pa i Hrvatske.
Air Serbia će uvođenjem linije Beograd – New York tako nastaviti svoju veliku ekspanziju koja je počela 2013. godine kad je u tadašnji JAT s 49-postotnim udjelom ušao moćni Etihad, aviokompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
U flotu Air Serbije je nakon toga došlo 10 airbusova pa je s ukupno 20 aviona ta aviokompanija proširila svoju mrežu letenja, a rezultati su se odmah vidjeli na kraju 2014. godine – prihodi su porasli čak 87 posto, na 262 milijuna eura, a broj putnika povećan je 68 posto, na 2,3 milijuna.
Time je Air Serbia postala regionalni lider i s tog trona svrgnula hrvatsku nacionalnu aviokompaniju Croatia Airlines koja je dotad bila od JAT-a jača i po prihodima i po broju putnika. Air Serbia je uvela i direktne linije između Zagreba i Beograda, i to dva puta dnevno, kako bi što više putnika iz Hrvatske privukla na svoje letove s Nikole Tesle na druge europske destinacije. Sve je to pratila i snažna promidžbena kampanja koja se i danas može primijetiti u medijima, ponajprije na nekim televizijama.
U prvih devet mjeseci ove godine Air Serbia je imala operativne prihode od 1,361 milijardu kuna, što je rast od 25 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Broj putnika je pak rastao 15 posto i dosegao brojku od 2,03 milijuna u devet mjeseci. Croatia Airlines je pak u devet mjeseci ove godine imala 1,118 milijardi kuna operativnih prihoda, što je pad od jedan posto, dok je prevezla 1,456 milijuna putnika, dva posto više nego lani u istom periodu.
Štetan ugovor za Srbiju
Pri tome valja napomenuti da je CA zbog programa restrukturiranja morala srezati svoju flotu i broj letova. S druge strane uz ulazak Etihada u Air Serbiju vežu se kontroverze. Dio srbijanske javnosti smatra da je Srbija u tom poslu prošla lošije od Arapa jer je država na sebe preuzela 230 milijuna dolara dugova JAT-a, u Air Serbiju uložila dodatnih 90 milijuna dolara, dok je Etihad uložio 40 milijuna dolara, i to kroz zajam. Ugovor o ulasku Arapa u Air Serbiju pod istragom je Europske komisije zbog sumnje da nije u skladu s obvezama Srbije prema EU.
>> Air Serbia: Avioni na liniji Beograd – Zagreb popunjeni su odlično
Drug Autor ovog članka dali možete još koju novost od istočnih suseda