U Portorožu je održan sastanak predstavnika svih željeznica članica Alijanse Cargo, a glavna tema sastanka bila je mogućnost povećanja prijevoza tereta na X. koridoru jer se sve članice Alijanse suočavaju sa smanjenjem količine prevezene robe, kao i manjim prihodima od prijevoza. Uzrok je tome, piše u priopćenju iz HŽ-a, kompleksna situacija na tržištu uzrokovana gospodarskom krizom te promjenom tokova i vrsta robe koja se prevozi. Osim s padom prijevoza robe, članice su suočene i s drugim problemima kao što su procesi restrukturiranja, remonti i štrajkovi.
Sudionici sastanka raspravljali su i o tome što je udruživanjem postignuto te su zaključili da je tijekom tog razdoblja pripremljen popis mogućih novih proizvoda, ponude za cjelokupni prijevozni put, potpisan je Sporazum o tehničkoj primopredaji vagona na povjerenje te dodatni sporazum uz opći Ugovor o uporabi teretnih vagona za 2011. i 2012. godinu. Radilo se i na skraćivanju voznih vremena vlakova, analizi zakašnjenja i opće iskoristivosti vlakova. Izrađen je priručnik kvalitete usluga o razmjeni podataka i uvjeta prijevoza roba između članica Alijanse, a bilo je riječi i o ubrzanju obračuna prijevoznih troškova, smanjenju reklamacija, smanjenju međusobnih financijskih potraživanja.
Na sastanku su sudjelovali Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih željeznica; Dragan Savanović, generalni direktor Željeznica Republike Srpske; Oliver Derkovski, direktor Makedonskih željeznica – Transport; Vlado Budimir, zamjenik generalnog direktora Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine; Dragan Grujić, direktor prijevoza Željeznica Srbije te predsjednik Uprave HŽ Carga Ivan Lešković i član Uprave HŽ Carga Vlado Hanžek.
Sasvim je normalno da Hž svakodnevno gubi putnike, nekad je prema Splitu polazilo 4 do 5 vlakova dnevno, ali u neko normalno vrijeme, i brzi su vlakovi stajali na 3 do 4 stanice do Splita, a putnički su se zaustavljali skoro na svakoj stanici. Dok danas ide jedan u jutro, drugi popodne i onda oko ponoći njih nekoliko, pa onda treba paziti preko ljeta vozi srijedom petkom , ne vozi ostalim danima pa to je za poludit, a da ne spominjem da ovi nagibni vlakovi nikako ne odgovaraju za Ličku prugu, ali netko je okrenuo lovu nabrzinu.