Ante, Darinka i Sused nadmašili su i najoptimističnija očekivanja Vipneta i Grey Worldwidea Zagreb. Tomatova relaunch kampanja s glumcima Emirom Hadžihafizbegovićem i Goranom Bogdanom osvojila je, naime, Grand Prix – najprestižniju nagradu na središnjem marketinškom natjecanju Effie Awards 2010., a kampanji je dodijeljen i Zlatni Effie u kategoriji Telekomunikacijske usluge, čime je nastavljen uspješan niz osvajanja nagrada u Hrvatskoj, ali i šire. Prvo za vrhunsku kreativnost, a potom i za učinkovitost iste kampanje.
Trule rajčice?
Tomatova televizijska reklama, podsjetimo, početkom godine osvojila je i brončanu nagradu na natjecanju Epica, vodećem natjecanju u marketinškom oglašavanju u Europi, na području Bliskog istoka i Afrike, dok je Hadžihafizbegović prije tri tjedna proglašen najboljim glumcem na nezavisnom festivalu kreativnih komunikacija Sudnji dan 2010.
– Prijašnje kampanje u kojima su rajčice padale s neba nisu previše urodile plodom pa smo se odlučili promijeniti koncept. Shvatili smo da trebamo bolju emotivnu povezanost s brendom i oduševila nas je ideja marketinške agencije Grey Zagreb u kojoj Ante dolazi u novi grad, ali istovremeno zadržava sve navike iz svoje stare sredine. Planirano povećanje broja novih korisnika Tomata tako je premašeno više od 100 posto – izjavio je na dodjeli Effie nagrada Dorjan Zadković, voditelj marketinga za Tomato.
Iva Hlavka, direktorica agencije Grey Worldwide Zagreb, kaže kako je kampanja potaknula i iznenađujuće kreativan word-of-mouth: od ponavljanja i slobodnog variranja fraza likova iz spota ("Eto vidiš...", "Kaj veliš..." i slično), preko Facebook fan grupa koje su rasle iz dana u dan, do broja pregleda spotova na YouTubeu. Ne samo da se broj korisnika udvostriučio nego i sama primijećenost kampanje i njeno sviđanje ruše rekorde. Ante i Sused su postali legende. Željno se iščekuje svaki nastavak priče o Anti, Susedu i Darinki, kazala je Hlavka.
Kultni status
Veljko Žvan, kreativni direktor Grey Worldwide Zagreb, kaže kako jednostavnost ideje i njezina izričaja nije bila promijenjena od brainstorminga do realizacije te je svojim šarmom osvojila ne samo klijenta nego i cijeli tim koji je sudjelovao u izradi i provedbi ove reklamne kampanje. Među korisnicima Tomata, duhovita i jednostavna reklama dostigla je pak kultni status. Grupa obožavatelja Darinke i Ante na Facebooku broji više od 120 tisuća članova dok su spotovi iz ove kampanje na Youtubeu pregledani više od 100 tisuća puta.
E moja novinarko Jolanda, primijećuješ li razliku između naslova: \"Ante i Darinka Tomatu povećali broj korisnika više od 100%\" i rečenice iz teksta (navoda): \"Planirano povećanje broja novih korisnika Tomata tako je premašeno više od 100 posto\" U prijevodu, ti tvrdiš (ili ti je urednik rekao da takav naslov napišeš) da se broj korisnika udvostručio, a čovjek je rekao da su udvostručili PORAST korisnika. U prijevodu na još jednostavniji jezik: Tomatovci (VIPnet) su planirali povećati broj korisnika za 10% a povećali su ih za 20%, a to ti još uvijek nije duplo, kako tvrdiš u naslovu.