Siemens je posljednjih godina počeo gubiti utrku. Njihovi mobiteli,
nekad u samom vrhu, počeli su zaostajati za najmoćnijim konkurentima.
Što je najvažnije, nisu ih mogli proizvesti po konkurentnoj cijeni,
troškovi su se gomilali, tako da nitko nije bio previše iznenađen kad
je njemački telekomunikacijski, prometni i elektroenergetski div svoju
proizvodnju mobitela prodao dalekoistočnom BenQ-u.
Samo koji mjesec kasnije, novi ko-brand BenQ-Siemens na GSM sajmu u
Barceloni bio je prvi koji je predstavio HSDPA mobitel najnovije
generacije. U srijedu se po prvi put službeno predstavljaju u
Hrvatskoj, a mi smo prije nekoliko dana u Beču razgovarali sa čelnicima
tvrtke, predsjednikom uprave Clemensom Joosom i potpredsjednikom za
istočnu Europu, Afriku i Bliski istok, Josefom Forerom.
VL: Jesu li ta 3 do 4 vrhunska
proizvoda dovoljna da se vrate izgubljene pozicije?
JOOS: Zapravo, kako sada stvari stoje, mi pokušavamo pojednostavniti
našu lepezu proizvoda - mi ih zapravo imamo previše, no, priznajem, ne
uvijek nužno onih pravih.
VL: Na kakve se proizvode namjeravate
usmjeriti? Što, npr. mislite o trendu utrpavanja sve više megapiksela u
fotoaparate u mobitelima?
JOOS: Vjerujem da će multimedijalne mogućnosti biti ključ, vidimo isto
i veliki trend u navigaciji - to se također lijepo razvija. Što se tiče
osjetljivosti kamera, to ima granice u smislu korisnosti. Uvijek će
biti ljudi koji žele što više piksela, sve što se marketinški dobro
prodaje. Ali ako pogledate normalne korisnike, oni gledaji na to što
proizvod može za njih učiniti, gledaju na kombinaciju određenih
mogućnosti, više nego na visoko specificirane određene mogućnosti. Što
se nas tiče, ključ su proizvodi koji se mogu razlikovati od drugih
upravo u smislu dodatne vrijednosti.
VL: Što je s trendom modnih mobitela,
prije svega za žene?
JOOS: Da, imamo suradnju s vrlo dobrim modnim brandom, s Escadom.
Ponudili smo, na primjer, zlatno izdanje mobitela, koji dolazi s
torbicom. Da, bavit ćemo se time i mislim da će toga biti sve više.
VL: A što je s suprotnom kategorijom,
superjeftinim modelima s osnovnim funkcijama kakve najavljuju Motorola
i drugi?
JOOS: U ovom trenutku ne razmišljamo o takvoj proizvodnji. Jednostavno,
ne možemo se natjecati s onima koji imaju pet puta veću proizvodnju od
naše.
VL: A gdje će se vaši mobiteli
proizvoditi, sad kad ste u dalekoistočnom vlasništvu?
JOOS: Tvornice u Njemačkoj ostaju. Nema nikakvog razloga za selidbu,
jer troškovi to ne opravdavaju. Kao prvo, nama je jasno da je temelj
našeg biznisa u zapadnoj i istočnoj Europi, tu imamo najjaču poziciju,
tu se želimo oporaviti što brže možemo.
Potpuno je jasno da naš rast treba doći odavde. Mislim da smo za to
potpuno spremni. To je ono što radite kad se želite konsolidirati -
konsolidirate se najbliže srcu što možete!
VL: Trećinom vaše globalne prodaje
upravljat će se upravo iz ureda u Beču. Jedna od 43 zemlje je i
Hrvatska.
FORER: U smislu profita, doprinose nam i manje regije. Hrvatska je
također bila jedna od naših omiljenih zemalja u smislu udjela na
tržištu!
VL: Nije ni čudno! Pet godina zaredom
Siemens je po prodaji mobitela u Hrvatskoj bio nedodirljiv. No, na vašu
žalost, to je prošlost. Udjele su vam podijelili Nokia i Sony Ericsson.
Možete li ponoviti uspjeh. Vjerujete li doista da je to realno?
JOOS: Naravno! (smijeh)
FORER: Zašto ne? Jer, što je važno za posao?
Prvo, to su ljudi, koji su već tu. Drugo je proizvod, a nikada dosad
nismo imali portfolio kakav imamo danas. Istina, malo će potrajati, ali
imamo vrlo dobar kontakt s operatorima, distribucijski kanal je tu,
tako da vjerujem u to!
CLEMENS JOOS i JOSEF FORER Novi ko-brand želi vratiti izgubljene pozicije