U ovoj godini pojačat ćemo poslovanje u Srbiji i BiH, u kojima je sve više stranih tvrtki i trenutačno najveća potražnja za našim proizvodima u regiji. Uporni smo i inovativni, dosljedni i kvalitetni – kaže bjelovarski poduzetnik Dario Kudumija, koji je već 16 godina najveći hrvatski proizvođač, prodavač i iznajmljivač šatora.
Traže ih i najveći
Obiteljska tvrtka Kudumija trade, koju je osnovao sa sestrom Jasnicom, početkom 90-ih počela je s maloprodajom i ugostiteljstvom. No, šatori su se brzo pokazali kao perspektivniji i unosniji biznis. Neovisno o kojoj je manifestaciji riječ, vjenčanjima, sajmovima, partyjima, skladišnim prostorima, izložbama, koncertima... njihovi su šatori posljednjih godina pravi hit koji je prerastao granice Lijepe Naše. Osnovali su tvrtku i u Srbiji, u BiH i Sloveniji posluju uz pomoć partnera, a traženi su i u Crnoj Gori i Makedoniji. Razvijaju čak i program šatora na kat, montažne i skladišne hale.
– Radimo gotovo sve pa su nas prepoznali i najveći, poput Rujan festa, Jesenskih vinskih svečanosti, bjelovarskog i splitskog sajma ili karlovačkih Dana piva. Prijašnjih godina šatori su se uglavnom kupovali, a danas, s obzirom na nelikvidnost u RH, puno bolje ide iznajmljivanje – kaže Kudumija.
Nelojalna konkurencija
U tom biznisu danas je i puno nelojalne konkurencije koja radi s blokiranim računima i radnicima “na crno”. No, kako se oni, kaže Kudumija, drže standarda, ne boje se da će im najveće tvrtke u RH, koje njihove šatore koriste za razne segmente poslovanja, okrenuti leđa.
– Posao je i dalje isplativ, ali uz puno veći trud i ulaganja, kako u kvalitetu opreme tako i u radnike. U odnosu na 2008. cijena najma po kvadratu šatora danas je 30-40% manja, a naplata, zbog općeg stanja u državi, problematična. No, važno je da radimo. Čak 50% udjela u hrvatskom tržištu te širenje u regiji jamstvo su da za naših 65 radnika ima posla – objašnjava Dario Kudumija. Tvrtka je u 2012. ostvarila 22,5 mil. kuna prihoda, u 2013. oko 10% više, dok bi im 2014., očekuje, s obzirom na veću orijentiranost na susjedstvo, mogla donijeti rast od 25% i još najmanje 25 zaposlenih.
>> Ostala bez posla i sada uči druge kako pokrenuti vlastiti biznis