Čak 74 posto svih odluka o tome kamo će na odmor ili putovanje donosi se uz pomoć interneta. Oni koji online traže svoju idealnu destinaciju čine to uglavnom preko društvenih mreža, njih čak 83 posto, dok 61 posto ljudi to radi putem tražilica. Podaci su to koji su se jučer čuli na konferenciji Think Travel u Dubrovniku.
Naime, Google je prvi put tu svoju međunarodnu konferenciju organizirao upravo u Hrvatskoj, a okupio je uglavnom europske turističke djelatnike i stručnjake. Cilj je konferencije da potakne dijalog zajednice te da turizam učine digitalnim.
Motivacijski procesi
– Internet je ključan komunikacijski medij koji omogućava da potencijalni gosti dođu do željene destinacije. Ako pružatelja smještaja i ostalih turističkih usluga nema na internetu, bilo putem web stranice ili nekog drugog oblika na društvenim mrežama, šanse da budu primijećeni i da ih gosti odaberu smanjene su – naglasio je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics. Internetska stranica trebala bi biti izlog ponuditelja i od iznimne je važnosti kako bi gosti mogli pronaći i razgledati što je u ponudi. Isto tako, važno je da mogu istovremeno i rezervirati i platiti tu uslugu. Usto, bitno je i održavati komunikaciju s bivšim gostima jer na taj način će se i poželjeti vratiti, naglašava Joško Mrndže.
Postoji mnoštvo alata i strategija kojima se mogu koristiti. Nema jedinstvene i univerzalne formule, već je treba prilagoditi ciljanoj skupini i razumjeti tko su potencijalni gosti. – Mi pratimo pet ključnih motivacijskih procesa u turizmu. Ljudi dolaze po inspiraciju, traže, gledaju i pokušavaju saznati što više o sljedećoj potencijalnoj destinaciji. Zatim istražuju prilično detaljno avionske linije, hotele, lokalne sadržaje itd. A tek onda bukiraju i uspoređuju cijene i ponuđene aranžmane. Nakon što dođu u destinaciju, koriste lokalne usluge, traže restorane, mjesta za razgledanje, lokalne savjete i na kraju dijele svoja iskustva putem društvenih mreža.
To je pojednostavnjeno internetski put kojim se na neki način kreće potencijalni turist. Ono što je fascinantno jest da prije nego što netko doista bukira smještaj posjeti mnoštvo internetskih stranica. Pitanje je gdje i kada vi možete “uloviti” njegov interes i zadovoljiti ponudom ono što potencijalni turist traži – upozorava Mrndže. Unatoč tome što to zvuči komplicirano, dodaje, sve postaje jednostavnije kada se precizira tko su potencijalni gosti i za koja tržišta te u kojoj se fazi istraživanja nalazi potencijalni gost.
Korist na mikrorazini
Općenito govoreći, tvrtke sa snažnom prisutnošću na internetu u velikoj su prednosti zbog mjerljivosti svog biznisa, poznavanja svojih kupaca, interaktivnog odnosa s njima i naprosto su inovacijski spremne za novo doba koje je već tu. Osim toga, na mikrorazini te koristi i mogu biti velike.
– Kroz analizu svoje internetske stranice i posjeta možete definirati što se ljudima sviđa, koliko vremena provode na vašoj stranici, što ih zanima, koje su vam ključne riječi važne za prodaju ili bukiranje. Ako je u Hrvatskoj internetska penetracija 72 posto, s tim da prosječan stanovnik ima dva uređaja spojena na internet, jednostavno morate nuditi uslugu online. Usto, ako želite prodavati ili nuditi uslugu ili proizvod mlađoj populaciji koja više vremena provodi na internetu (njih više od 90 posto) nego gledajući televiziju i pritom nemate dobru ili nikakvu internetsku strategiju, prilično sam siguran da nećete imati dobre rezultate – ističe Joško Mrndže.