TURIZAM

Brexit ne donosi promjene za hrvatski turizam

London, ilustracija
Foto: Richard Gray/Press Association/PIXSELL
1/3
30.01.2020.
u 07:22

U cijeloj 2019. u Hrvatskoj je boravilo ukupno, u svim vrstama smještaja, 897,5 tisuća turista iz UK, koji su ostvarili 4,6 milijuna noćenja, što je bilo 4,2, odnosno 3,4 posto više nego u 2018. godini.

Brexit ne donosi nikakve promjene za turistička putovanja iz Hrvatske prema Velikoj Britaniji ove godine, kao ni za ona iz te zemlje prema Hrvatskoj, te svi koji su već rezervirali ili tek planiraju putovati to i dalje mogu samo s osobnom iskaznicom, a kako će biti od iduće godine ovisit će o sporazumima s EU.

Ističe to više sugovornika iz sektora turizma za Hinu, naglašavajući i da očekuju da se svi sklopljeni ugovori za turistička putovanja između poslovnih partnera, touroperatora, agencija, hotelijera, avioprijevoznika i drugih iz obje zemlje realiziraju bez problema ove godine.

I za individualna putovanja, koja si turisti sami organiziraju, očekuju da prođu bez problema, odnosno kao do sada.

Iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) se doznaje da je ove godine s britanskog tržišta nastavljen pozitivan trend fizičkog turističkog prometa. Podaci iz eVisitora pokazuju da je u dosadašnjem dijelu siječnja iz te zemlje došlo oko 1750 turista, koji su ostvarili oko 5500 noćenja, što su porasti od 2 i 7 posto u odnosu na isto vrijeme u siječnju 2019

U cijeloj 2019. u Hrvatskoj je boravilo ukupno, u svim vrstama smještaja, 897,5 tisuća turista iz UK, koji su ostvarili 4,6 milijuna noćenja, što je bilo 4,2, odnosno 3,4 posto više nego u 2018. godini.

Cappelli: Ništa se ne mijenja za turizam

Poručujući domaćim putnicima/turistima koji žele u Veliku Britaniju da ne moraju brinuti zbog stupanja brexita na snagu 31. siječnja, ministar turizma Gari Cappelli ističe i da se nastavlja sadašnji sustav u kojem ne trebaju vize niti putovnice.

"Formalno Velika Britanija izlazi iz EU, ali u principu taj dio, nazovimo ga putnički ili turistički, se ništa ne mijenja. Čak štoviše, za Hrvatsku iz Velike Britanije imamo već sada dobre turističke najave za ovu godinu, a neki njihovi touroperatori i avioprijevoznici, poput Jet2.coma i drugih, očekuju i veće poraste putovanja prema Hrvatskoj u odnosu na prošlu godinu i jako su optimistični", iznosi Cappelli, naglašavajući kako baš u ovo vrijeme kreće jače bukiranje putovanja iz Velike Britanije, koje traje otprilike do početka travnja.

Po tim prvim najavama, nigdje i nitko ne spominje nikakve zastoje, a na pitanje očekuje li se možda porast cijena putovanja iz Hrvatske u Britaniju, ministar kaže da za to za sada ne vidi nikakvih razloga, kao što ne vidi razloge ni da poskupe putovanja iz Britanije prema Europi, a što mu je potvrdilo i nekoliko britanskih partnera prilikom razgovora na nedavnom sajmu FITUR u Madridu.

Ostojić: Ključan tečaj funte 

"Neizvjesnost oko ishoda brexita u 2019. puno je više utjecala na planove turizma nego što utječe ove godine i sada kada je brexit tu. Lani je bilo neizvjesnosti oko uvjeta putovanja, slotova, aviona i drugog, jer se nije znalo hoće li Velika Britanija izaći ili neće iz EU, no unatoč tome u Hrvatskoj je, kao i brojnim drugim zemljama svijeta, bilo više turista nego u 2018.", komentira direktor Hrvatske udruge turizma (HUT) Veljko Ostojić.

Kako za sada nema naznaka da bi se s brexitom moglo nešto dramatično dogoditi te svi misle da će razlaz između Velike Britanije i EU biti civiliziran i bez problema u kretanju ljudi i roba, Ostojić ne očekuje probleme ni u turističkom poslovanju i suradnji pa ni kod višegodišnjih ugovora domaćih hotelijera i drugih s britanskim partnerima.

"Jedino što je bila neka mala bojazan je kretanje tečaja funte, jer je u jednom trenutku pala i to se odmah vidjelo u bukingu. No u zadnje vrijeme koliko pratimo nema važnijih promjena i mislimo da, ako se i dalje ne bude dogodilo ništa negativno s tečajem, iz Britanije i ove godine možemo očekivati dobre rezultate. Tečaj funte stoga mislim da je ključan, jer ako padne 10 posto, to je već ozbiljna priča, ali i obrnuto, ako poraste, što se najavljuje i što je i moguće, ali to će za hrvatski turizam biti dobro", zaključuje Ostojić.

Fain: Domaće putničke agencije Britaniju rade kao i prije

Poruku putnicima koji žele u Britaniju da ne trebaju brinuti šalje i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain, uz ocjenu da su Velika Britanija i London uvijek zanimljive i popularne destinacije, u koje će turisti, pa i iz Hrvatske i drugih članica EU-a, Europe i cijelog svijeta uvijek putovati.

"Ako će pritom jednog dana opet trebati putovnica i viza, kao što je trebalo prije ulaska Hrvatske u EU, u redu, onaj tko će htjeti ići i to će izvaditi. No, za sada i ove godine to ništa još ne treba, i naše članice-agencije za sada ne bilježe nikakve otkaze rezervacija i putovanja za tu zemlju, nego suprotno, kao i do sada dobro zanimanje", kaže Fain, koji također drži da nema razloga za poskupljenje ni cijena avio karata ni aranžmana ni drugih turističkih ponuda i usluga za Britaniju, a koliko čuje i cijene hotela i drugog u toj su zemlji i ove godine kao u 2019.

Naglašava pritom i da su domaćim agencijama i cijelom turizmu važni pokazatelji s britanskog tržišta, koji su za sada i bolji nego lani, jer se povećava broj sezonskih avionskih linija iz Britanije, što po njemu znači i porast zanimanja britanskih partnera,  ali i više turista iz te zemlje u Hrvatskoj.

"Bitna stvar je tu da funta ne padne baš jako, što se mislim i neće dogoditi, ali Hrvatska ima razne vrste smještaja za svačiji džep pa ni u tom slučaju ne bi gubili, odnosno ukupno mislim da brexit neće imati puno utjecaja na hrvatski turizam", ocjenjuje  Fain.

U najvećem domaćem touroperatoru Atlasu (koji nije članica UHPA-e) kažu da nemaju nikakvih negativnih najava zbog brexita niti manje zanimanja za putovanja u tu zemlju.

"Suradnja s britanskim partnerima je dobra i tako se nastavlja, a bilježimo i ove godine standardno dobro zanimanje domaćih putnika za programe u Londonu i drugdje u Britaniji te ove godine zasigurno ne očekujemo nikakve promjene. Riječ je o odlično pozicioniranoj destinaciji pa većih promjena ne bi trebalo biti niti u godinama koje slijede", komentira direktorica korporativnih komunikacija i marketinga Atlasa Nikolina Frklić.

Tomu dodaje da je interes iz UK za Hrvatsku dobar i sukladan očekivanjima.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije