Smjenom na vrhu simbol brze hrane, McDonald’s, pokušava vratiti dobrano uzdrmani imidž i prodajne rezultate. Kompanija je jučer objavila da dosadašnji šef Don Thompson od 1. ožujka odlazi u mirovinu.
Njegov 2,5-godišnji mandat kompanija će pamtiti po padu prodaje i dobiti od 15 posto, javnom nezadovoljstvu radnika plaćama, tužbama zbog diskriminacije te skandalima poput starog mesa u Kini, komada plastike u hamburgerima ili nedostatka pomfrita.
Kormilo 87 milijardi dolara vrijedne kompanije sada preuzima Steve Easterbrook, Britanac koji je preporodio imidž i rezultate britanske podružnice McDonald’sa. A to je upravo ono što cijeloj kompaniji sada treba.
Računovođa po vokaciji, Easterbrook je u lanac brze hrane došao 1993. iz revizorske kuće PwC, a 2006. preuzima čelnu poziciju britanske podružnice. Odgovornost je preuzeo usred eskalacije percepcije brze hrane kao nezdrave u britanskoj javnosti, a McDonald’sa kao izrabljivača radnika. Na izazove je odgovorio valom preuređenja restorana, marketinškom kampanjom koja je ciljala na negativnu percepciju brze hrane, a uveo je i program pripravništva. Uveo je organske namirnice, a njegov je izum nutritivna tablica na ambalaži kako bi potrošači znali što jedu.
Nije se ustručavao polemizirati s najzagriženijim protivnicima koncepta brze hrane. Rezultati su vrlo brzo došli – već 2008. britanskih 1200 restorana bilježilo je rast prodaje od 10 posto. Već 2010. preuzima brigu o 7000 restorana u Europi.
No 2011. Easterbrook odlazi u PizzaExpress, gdje se nije zadržao ni godinu dana. Nova je stanica bio japanski lanac Wagamama. No 2013. vraća se “staroj ljubavi”, McDonald’su, gdje postaje glavni direktor brenda. Tek sada Easterbrook mora pokazati što zna.
Radije brstim liše i pasem travu nego kod ovih...