U Rijeci će se proizvoditi dizelsko gorivo

Ćorić: Riječka je rafinerija veće gradilište od Pelješkog mosta

Ministar Ćorić obišao radove na postrojenju za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/8
08.03.2021.
u 19:29

U Rafineriji nafte Rijeka zaposleno je tisuću radnika Ine i kooperanat

Riječka rafinerija u ovom je trenutku najveće i najvrednije gradilište u Hrvatskoj jer riječ je o projektu vrijednom četiri milijarde kuna. S lanjskim ulaganjima Ine od 900 milijuna kuna za gradnju postrojenja za propanetilen, ulaganje zapravo iznosi gotovo pet milijardi kuna. Ovo je zapravo dvostruko vrednije gradilište i investicija i od Pelješkog mosta – kazao je Tomislav Ćorić, ministar gospodarstva i održivog razvoja.

On je jučer sa suradnicima, u pratnji predsjednika uprave Ine Sándora Fasimona, članice uprave Ine dr. sc. Barbare Dorić i menadžmenta kompanije, obišao radove na izgradnji postrojenja za obradu teških ostataka u riječkoj rafineriji. Bio je to prvi ministrov obilazak nakon donošenja odluke o ulaganju oko 4 milijarde kuna u projekt koji će podići konkurentnost riječke Rafinerije.

Pregovori o otkupu Ine

Građevinski radovi na temeljima budućeg postrojenja su u tijeku, kao i radovi na iskopu temelja za koksne komore koje su dio ključne opreme. Na nekoliko lokacija radi se na armiranobetonskim radovima koji će se ubrzo proširiti i na cijelo područje predviđeno projektnom dokumentacijom. Počela je i proizvodnja sve potrebne opreme s dugim rokom isporuke, dok na terenu više od 150 radnika neprekidno obavlja pripremne radove.U Rafineriji nafte Rijeka trenutačno radi 700 zaposlenika Ine, s kooperantima ih je zaposleno oko tisuću, no u jeku radova tamo će zapravo biti oko 2400 radnika.

– Ovim ulaganjima stvaraju se preduvjeti za konkurentnu, okolišno prihvatljivu i energetski učinkovitiju proizvodnju goriva na razini najmodernijih europskih rafinerija. Kapacitet proizvodnje visokokvalitetnog goriva bit će dostatan za Hrvatsku, ali i za druga tržišta, što je bitno kad govorimo o sigurnosti opskrbe. Ova investicija još će snažnije pozicionirati Inu na regionalnom tržištu naftnih derivata – kazao je ministar Tomislav Ćorić.

Dodao je da je riječ o projektu koji se planira i radi od 2020. do 2023. te da je riječ o najvećem ulaganju u neko industrijsko postrojenje u Hrvatskoj u zadnjih 30 godina. Projekt će omogućiti povećanje kapaciteta rafinerije za 13 posto te proizvodnju visokovrijednog dizelskog goriva za potrebe tržišta u Hrvatskoj na koje se takvo gorivo sada uvozi.

– Do kraja 2023. godine čitava će investicija, na svih 12 lokacija, što greenfield, što brownfield, biti završena i u funkciji. Investicija nam je važna zbog opstanka rafinerijske djelatnosti u Hrvatskoj i njezine konkurentnosti– kazao je ministar Ćorić.

Na pitanje o rafineriji u Sisku kazao je da je rafinerijski posao u Sisku doživio tranziciju u industrijski centar i kako tempo radova na preuređenju rafinerije u Sisku u centar određuje uprava Ine u skladu sa situacijom u tvrtki. Kazao je i kako će u prvoj polovici ove godine biti jasno određenje Hrvatske u vezi s otkupom Ine od Mađara te da sada razgovaraju i pregovaraju s Mađarima.

Predsjednik uprave Ine kazao je da je riječ o investiciji zbog koje će Ina imati jedno od najmodernijih postrojenja u Europi koje će proizvodnjom moći zadovoljiti sve potrebe hrvatskog tržišta za dizelskim gorivom.

Temelji za koksnu komoru

– Izgradnja postrojenja za obradu teških ostataka najveći je pojedinačni investicijski projekt Ine u Republici Hrvatskoj. Nastavkom radova na ovom strateškom projektu i kontinuiranom implementacijom programa “Novi smjer” pokazali smo veliku posvećenost osiguravanju održivog poslovanja u budućnosti i transformaciji našeg rafinerijskog sustava u profitabilnu djelatnost. Radovi na projektu zasad idu po planu, a dovršenje radova planirano je za 2023. godinu – izjavio je Sándor Fasimon, predsjednik uprave Ine.

Do kraja ove godine planiran je početak izgradnje temelja za koksne komore te montaža spomenutih komora i prateće strukture. Planira se i početak izgradnje peći, a očekuju se i prve isporuke naručene opreme.Projekt izgradnje postrojenja za obradu teških ostataka koji, uz novo postrojenje, podrazumijeva i rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost, dio je strateškog programa “Ina R&M Novi smjer 2023.”. Implementacijom projekta, struktura proizvoda riječke rafinerije poboljšat će jer će se povećati udio profitabilnih bijelih proizvoda, a proizvodnja će pokriti sve potrebe tržišta i eliminirati uvoz.

VIDEO Ministar Ćorić obišao radove na postrojenju za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka

Komentara 1

SL
slavenZadravec
20:21 08.03.2021.

Ministar u čijem je portfelju i održivi razvoj hvali ulaganje u rafineriju nafte?!? Možda neki nesporazum ili nerazumijevanje riječi - održivi.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije