Ina će, čini se, sve svoje benzinske crpke dati u franšizu, a ako se to zaista dogodi, naftni stručnjaci drže kako bi se država time najozbiljnije morala pozabaviti.
Tri tisuće zaposlenih
Davor Štern, bivši direktor Ine, ipak se nada da je riječ o dezinformaciji jer mu je nepojmljivo da naftna kompanija iznajmi sve svoje crpke.
– Devedeset osme ili devete godine imali smo plan u franšizu uz poticaje dati samo neprofitabilne benzinske crpke, odnosno one na otocima ili na cestovnim smjerovima koji su samo u sezoni prometni – objasnio je Štern. Ina je, pak, jučer u obavijesti Zagrebačkoj burzi ustvrdila da dosad nije donesena odluka o izdvajanju benzinskih crpki, odnosno da u ovom trenutku nisu donesene nikakve konkretne odluke o promjeni poslovanja u segmentu trgovine na malo.
Tvrde da kontinuirano rade na poboljšanju svog poslovanja. Ina ima 430 crpki u Hrvatskoj, a na njima je, kada se pribroji i prateća logistika (računovodstvo itd. te tzv. maloprodajna mreža), zaposleno oko 3000 radnika.
U Ininu sindikatu INAŠ-u izričito se protive davanju crpki u franšizu te kažu kako im nijedan oblik partnerstva koje podrazumijeva njihovo izdvajanje iz Ine nije prihvatljiv.
– Nekoliko je argumenata za to; crpke su osnovna Inina djelatnost, a iskustva MOL-a koji je sve crpke dao u zakup bivšim radnicima nisu se pokazala dobrima i sada se razmatra mogućnost da se neke crpke vrate u njegovo okrilje – objasnila je Maja Rilović, predsjednica INAŠ-a. Napomenula je da Ina ima oko 30-ak neprofitabilnih crpki i da bi Vlada za njih trebala osmisliti sustav poticaja.
Razgovor sa sindikatima
– Očekujemo da će uprava Ine prije donošenja bilo kakve odluke razgovarati sa sindikatom – proučila je M. Rilović.
Smatra da bi Vlada za neprofitabilne crpke trebala osmisliti sustav poticaja. Još ljetos se, nakon što je izbio sukob između bivšeg potpredsjednika Vlade Damira Polančeca i premijerke Jadranke Kosor zbog poskupljenja benzina, pokušao dogovoriti model cijena goriva ovisno o lokaciji benzinske crpke.
Međutim, tada je dogovoreno da će Ina cijenu benzina mijenjati na tjednoj bazi (dotad se cijena mijenjala svaka dva tjedna), ali od dogovora o različitim cijenama goriva očito se odustalo jer on do danas ipak nije postignut.
Kopiram s druge stranice što je kazao Bruno Bušić (ne zamjeriti): ... No kad se oslobodimo srpskog ropstva i stvorimo državu, vidjet ćete kako tek naši kradu. Svak nas je stoljećima krao i potkradao, a najteže i najgore će biti kad nas naši budu krali te prodavali svjetskim jebivjetrima i makro lopovima. Navalit će na nas kao velike ptice grabljivice. Tada će biti najveće i nerješivo pitanje - kako nas tada spasiti od nas samih.