Rekonstrukcijom i dogradnjom čvora Dugopolje na autocesti Zagreb – Split – Ploče taj glavni izlaz s autoceste za Split, među ostalim, dobit će i tri nova cestarinska prolaza, kojih će nakon završetka radova biti ukupno 11. Radovi na čvoru Dugopolje podijeljeni su u tri faze, a u Hrvatskim autocestama objašnjavaju da je razlog tome složenost zahvata i kako bi se ti radovi izveli bez prekida prometa. U HAC-u kažu da će realizacijom ovog projekta smanjiti gužve u ljetnoj sezoni i otkloniti uska grla ulaska i silaska vozila s autoceste A1 u čvoru Dugopolje. Radovi na 1. fazi su već započeli, a ona podrazumijeva dogradnju izlazne trake za smjer Zagreb – Split.
Dodatni silazni trak
Naime, u HAC-u objašnjavaju da se najveća zagušenja događaju prilikom silaska vozila s autoceste iz smjera Zagreba u Split. Kako bi se izbjeglo zaustavljanje vozila na autocesti i širenje kolone vozila koja čekaju na izlazak s autoceste u tom dijelu, u tijeku je izgradnja dodatne silaznog traka u duljini od jednog kilometra. Za I. fazu ishođena je građevinska dozvola te su sklopljeni ugovori za izgradnju i stručni nadzor. Vrijednost radova je 5,6 milijuna kuna.
U drugoj fazi izgradit će se dodatni traci na platou cestarinskog prolaza i u nastavku preko rotora do državne ceste. U HAC-u kažu da je to dodatno povećanje kapaciteta u smjeru Splita planirano tako da se izgradnjom dodatnih cestarinskih prolaza poveća propusna moć samog sustava naplate cestarine. Usto, u ovoj fazi planiraju se poboljšati karakteristike spoja čvora Dugopolje na državnu cestu D1 kako bi se izbjeglo stvaranje zastoja na platou iza naplate, odnosno pri uključenju na prometnu infrastrukturu prema Splitu. Procjena vrijednost izgradnje II. faze jest tri milijuna kuna. U trećoj fazi dogradit će se izlazne trake i proširiti nadvožnjaci u smjerovima Split – Zagreb i Split – Dubrovnik.
Proširenje nadvožnjaka
– Konačno povećanje kapaciteta čvora Dugopolje planirano je tako da se poveća propusna moć silaska vozila koja dolaze iz smjera Dubrovnika prema Splitu te za vozila koja se iz smjera Splita kreću prema Zagrebu. U ovoj fazi planirano je proširenje nadvožnjaka kako bi se vozila u svakom smjeru mogla kretati u dva prometna traka – navode u HAC-u i dodaju da se u sklopu ove faze dogradnje planira proširenja ostalih rampi čvora. Procjena vrijednosti gradnje 3. faze je 23 milijuna kuna. Planirani početak radova na gradnji 2. i 3. faze je 2020., a cijeli bi projekt trebao biti realiziran do 2021. Prezentaciju cijele rekonstrukcije i dogradnje čvora Dugopolje jučer je pak na licu mjesta održao predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan zajedno s predstavnicima Splitsko-dalmatinske županije i Grada Splita.
>>Zaposlenici HAC-a o gužvama na autocestama
Zbog 8 vikenda, odnosno 16 dana u godini ulupati tolike novce???