PROMO

Digitalna transformacija je imperativ za efikasno i uspješno poslovanje

HT
03.02.2020.
u 12:21

Hrvatski Telekom pomaže tvrtkama i poduzetnicima u provođenju digitalne transformacije odnosno mijenjanju gotovo svih poslovnih procesa i načina poslovanja

Digitalna transformacija je imperativ za efikasno i uspješno poslovanje. Radi se o procesu koji se provodi u svim segmentima. Hrvatski Telekom jedna je od kompanija koja pomaže tvrtkama i poduzetnicima u povezivanju s mogućnostima koje pruža digitalna transformacija, a Jerko Dumanić, direktor Sektora za marketing poslovnih korisnika, pružio nam je uvid u načine na koji to ostvaraju.

Što je uopće digitalna transformacija o kojoj svi pričaju?
Digitalna transformacija je jedan lijepi „buzzword“ kojeg sve češće čujemo u medijima i na poslovnim konferencijama, a radi se o velikom trendu u kojem tvrtke u potpunosti mijenjaju gotovo sve poslovne procese i načine na koje posluju.

Uz digitalnu transformaciju najčešće se vežu 3 velike cjeline:

• Prvi veliki trend vezan je uz „automatizaciju“ gotovo svega što se danas može. Danas putem interneta možete kupiti bilo koji proizvod ili uslugu, rezervirati kartu za avion ili rezervirati hotel, a računi koje ćete dobiti su potpuno digitalni i automatizirani. Vi ćete ih najvjerojatnije platiti putem aplikacije ili online - što je iz perspektive kompanije također automatizirani proces. Svi ti automatizirani procesi ubrzavaju poslovanje i ostvaruju velike operativne uštede. S druge strane, povećavaju zadovoljstvo korisnika jer im pružate sve „na klik“ i to 24 sata dnevno, svaki dan u godini.

• Druga velika cjelina koja se veže u digitalnu transformaciju je migracija postojećih IT sustava na Cloud platforme, što direktno utječe na povećanje produktivnosti kompanije i smanjenje IT troškova. Cloud platforme su dostupne svim zaposlenicima iz bilo kojeg dijela svijeta, pa se time postiže veća produktivnost zaposlenih. Cloud platforme koje pružaju veliki igrači poput Googlea, Amazona, Microsofta ili Telekoma su dimenzionirane za veliki broj korisnika pa su obično i puno efikasnije iskorištene te puno jeftinije od onih sustava koje tvrtke kupuju samo za svoje potrebe.

• I zadnje, digitalna transformacija se u svim modernim kompanijama veže i uz nove načine rada i uz sve veće zahtjeve mlade populacije da se uvede „fleksibilno“ radno vrijeme i da se posao radi „na daljinu“ ili u virtualnim timovima koji mogu biti smješteni svugdje po svijetu. Pomoću digitalnih alata poput MS Teamsa, Webex-a, Slack-a i drugih, zaposlenici zaista danas mogu raditi učinkovitije na daljinu nego ikad do sada. To izravno utječe i na produktivnost timova i na manje troškove za kompaniju. Naravno i na ono najvažnije - na zadovoljstvo zaposlenih.

Koja je uloga Hrvatskog Telekoma u digitalnoj transformaciji? Na koji način HT utječe na digitalnu transformaciju društva?
Jedna od ključnih odrednica naše strategije jest pomoći tvrtkama svih veličina, poduzetnicima i državnim institucijama da se što prije u potpunosti digitaliziraju. Svjesni smo naše uloge u društvu i činjenice koliko digitalizacija može pomoći domaćim tvrtkama da postanu konkurentnije.

Da ne ostane sve na strategiji i željama, Hrvatski Telekom ulaže ogromne napore u edukaciju, posebice, manjih kompanija koje nemaju svoje IT službe.

Najveći smo pojedinačni ulagač u infrastrukturu koja je neophodna za digitalizaciju društva, a u to spada ulaganje u Internet mreže, mobilne mreže te 5G tehnologiju koja će biti krucijalna za pokretanje IoT revolucije (u koju ubrajamo Smart City rješenja, autonomna vozila, automatizaciju proizvodnih pogona i sl.). Ulažemo i u Data Centar i Cloud platforme kojima optimiziramo troškove kompanija i štitimo njihove podatke.

Spomenuli ste puno različitih pojmova kao što su Cloud, Data Centar, sigurnost, digitalni alati … što je od svega toga najpotrebnije hrvatskim tvrtkama?
Potrebe tvrtki zaista su različite od slučaja do slučaja i jako se razlikuju po veličini tvrtke i tipu industrije kojoj pripadaju. Na primjer, velika banka će imati potpuno različite zahtjeve od malog privatnog hotela na moru. Prioritet banke će uglavnom biti zaštita i sigurnost podataka i svih svojih sustava te digitalizacija poslovnih procesa. Njihove potrebe ići će više u smjeru smještaja svojih servera u sigurnosne Data Centre koji imaju čitavu paletu fizičkih i softverskih zaštita, te na izradu aplikacija pomoću kojih će automatizirati poslovanje s klijentima. S druge strane, mali hotel će više ulagati u digitalne alate i digitalni marketing kojima će privući nove goste i diferencirati se u odnosu na ostale hotele u okruženju. No, zajedničko je to da će i jedna i druga tvrtka morati digitalizirati dobar dio svog poslovanja kako bi bile uspješne.

Može li Hrvatski Telekom sve to napraviti sam ili se oslanja na partnere? I ako da, koji su najvažniji partneri u vašem ekosustavu?
Naravno da Hrvatski Telekom ne može pokriti sve sam kad je u pitanju jedna tako široka tema kao što je digitalizacija društva. No, kako smo dio grupacije Deutsche Telekoma koji je jedan od najvećih globalnih telekoma i koji je prisutan na svim kontinentima, imamo „malu“ prednost na našem tržištu jer kroz našu internacionalnu grupaciju imamo strateške ugovore s najvećim i najboljim globalnim IT tvrtkama, poput Cisca, Microsofta, Googlea i drugih, a imamo i pristup velikom broju regionalnih IT igrača sa specijaliziranim rješenjima za razne industrijske vertikale.

Jedna od izuzetno bitnih strateških suradnji na temu digitalne transformacije je naša suradnja s Microsoftom. Njihova rješenja pokrivaju veliki dio potreba manjih korisnika putem O365 i Teams kolaboracijskih alata, a ujedno su značajni i za velike korisnike kojima pružaju cijeli ekosustav aplikacija i digitalnih alata putem svoje Azure platforme - koju od nedavno Hrvatski Telekom nudi i unutar našeg Data Centra.

Prema vašim predviđanjima, koji nas trendovi digitalne transformacije još očekuju?
Mislim da će se u sljedećih desetak godina dogoditi veliki zaokret na tržištu radne snage. To je snažan trend kojeg jedan veliki dio naših tvrtki nije ni svjestan. Popularizacijom kolaborativnih alata poput MS Teams-a, Webexa i drugih, te promjenom „mindseta“ kod mladih ljudi, mislim da tvrtke više neće moći računati na stalni izvor radne snage koja će obavljati poslove u kompaniji. Mislim da će mladi ljudi htjeti biti samostalni poduzetnici koji će raditi na projektima za tvrtke na svim kontinentima, u isto vrijeme. Taj trend će najviše uzdrmati one tvrtke koje se nisu prilagodile i digitalizirale poslovanje da privuku pametne klince da rade baš za njih, u virtualnim timovima i s udaljenih lokacija.

S druge strane, AI i konstantna potraga za novim procesima koji se mogu automatizirati će pogoditi onaj dio djelatnika koji ne ulažu u sebe i koji ne usvajaju nove vještine. I baš zbog toga što će se u sljedećih deset godina digitalna transformacija ubrzati, iz temelja će se promijeniti i opisi poslova koji će se tražiti u narednom periodu i način na koji će mladi ljudi raditi virtualno za razne globalne kompanije. Uloga Hrvatskog Telekoma nikad nije bila veća u smislu da ubrzano moramo raditi i na pripremi hrvatskih tvrtki za novo digitalno doba i na digitalnoj edukaciji.

Više o digitalnoj transformaciji, nadolazećim trendovima i uspješnim primjerima iz prakse pričat će se na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0. Konferencija se održava 5. veljače u zagrebačkoj Laubi.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije