Vipnet je zabilježio stabilizaciju prihoda za 2015. koji iznose 371,3 milijuna eura, što je 1,8 posto manje u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući jakom pozitivnom trendu u fiksnom segmentu, rečeno je na jučerašnjem brifingu za novinare. Istovremeno su prihodi za četvrti kvartal 0,8 posto veći u odnosu na isti kvartal 2014.
Raste prihod po korisniku
Kako bi uspješno kompenzirao negativne učinke regulatornih opterećenja i povećanja naknada za frekvencijski spektar, Vipnet je lani proveo opsežan transformacijski program koji je uključivao striktnu kontrolu troškova u iznosu od 20 milijuna eura i preokret u komercijalnom poslovanju.
Konsolidirana EBITDA također je stabilizirana te iznosi 83 milijuna eura, što je 1,5 posto manje u odnosu na prošlu godinu, ali samo u četvrtom kvartalu EBITDA je porasla za 53,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, potaknuta snažnim organskim rastom, ali djelomično i specijalnim efektima proizašlim iz programa transformacije u četvrtom kvartalu 2014., naglasio je Jiří Dvorjančanský, predsjednik uprave Vipneta.
Kada se radi o mobilnom segmentu, ukupan broj korisnika pao je za 0,4 posto i iznosi 1,73 milijuna, uglavnom zbog pada broja korisnika prepaid usluga. Prosječan mjesečni prihod po korisniku porastao je 2,1 posto te iznosi 11,3 eura, zahvaljujući povećanoj potrošnji podatkovnog prometa. U fiksnom dijelu broj kućanstava koja koriste fiksnu telefoniju i TV uslugu u 2015. porastao je na 283.400, što je 28,9 posto više nego lani.
Vipnet je prošle godine investirao 72,4 milijuna eura, većinom u širenje 4G+/LTE i fiksne mreže, što je porast od 3,5 posto u odnosu na 2014.
Proveli su i akviziciju Amisa u Hrvatskoj te povećali broj korisnika za 23 tisuće.
Negativan utjecaj roaminga
I dalje su suočeni sa snažnim negativnim utjecajem roaminga i interkonekcije. Uz dodatan namet od 16 milijuna eura za godišnje naknade za upotrebu radijske frekvencije, smanjenje naknada na razine s početka 2014. svakako je jedan od ključnih preduvjeta za buduća ulaganja u fiksne i mobilne mreže te uspješno ostvarenje ciljeva digitalne agende. – Vjerujem da će 2016. biti pozitivna prije svega zahvaljujući kontinuiranom rastu potrošnje podatkovnog prometa – istaknuo je J. Dvorjančanský.
>> Pavlinić na čelu Tele2 Hrvatske kreće u 4G rat s HT-om i Vipnetom