domaći dobavljači

Dona kreće u bitku za tržište restorana, kafića i hotela

'dona3_nnn_unu_280712'
Foto: ''
1/3
30.07.2012.
u 12:00

Iz okolice Škabrnje otkupili su 1000 tona višnje maraške, otkupili bi i više da je ima u nas

Upravo su u okolici Škabrnje otkupili čitav urod od oko 1000 tona višnje maraške te nešto kontinentalne, oblačinske.

No otkupili bi oni i pet puta više kad bi u Hrvatskoj bilo dovoljno te dragocjene sirovine, kaže Andrija Klarić, direktor prodaje Dona trgovine iz koje su ovih dana fokusirani na svoj novi adut namijenjen HoReCa lancu (hotelima, restoranima, kafićima).

– Kao jedini prerađivač svježeg voća u koncentrirani sok u Hrvatskoj te jedan od najjačih u regiji Dona je, naime, obogatila svoju ponudu premium 100-postotnih sokova od maraške i jabuke višenamjenskim preljevima za slastice te malim i zabavnim pakiranjima za HoReCa. Potrošači ih, miješajući ih s vodom, mogu sami prirediti kao hladnu ili vruću verziju s nekoliko klinčića, limunom i malo cimeta u kori, što je i Donin doprinos sve izraženijem trendu zdravoga življenja – kaže brend-menadžerica Andrea Kantura.

Tradicija od 1978. godine

– Ambiciozni smo i vjerujemo u svoju inovaciju, koja je 100-postotni hrvatski proizvod – dodaje Klarić ističući kako je riječ o “role model” priči kakva njegovoj firmi donosi budućnost.

Čista esencija voća proizvedenog na hrvatskim gospodarstvima zdrava je i ekološka i u domaćem bruto proizvodu ima udio od 100%.

Na velikim premium pakiranjima čep je Pluta, boca Vetropack Straže, a dok su se prije nekoliko godina koštice višanja tretirale kao otpad (zbrinjavanje je samo jednog kamiona takvog otpada stajalo 5000 kuna), sada se prodaju za brikete za potpalu.

Iako tvrtka ima tradiciju još od 1978. godine, priča s vlastitim koncentriranim proizvodom počela je potpuno slučajno, prije nekoliko godina, kad su zbog rekordno niskih otkupnih cijena višanja na svjetskom tržištu hrvatski voćari krenuli krčiti svoje nasade.

– Emotivno smo reagirali, započeli otkup te u svega godinu dana ispitali tržište, našli zainteresirane kupce i razvili domaći proizvod – objašnjava Klarić.

Svojstva autohtone višnje maraške kao korisnog funkcionalnog dodatka prehrani dokazao je i projekt Prehrambeno-biološkog fakulteta u Zagrebu i partnera im iz Ljubljane financiran iz pretpristupnog fonda IPA IIIc, pa nije čudno što je hrvatski “know how“ iz Donje Stubice, koji zapošljava 150 radnika i desetke kooperanata, sve traženiji.

Svi kupuju od njih

Uz koncentrate višnje i jabuke (za bocu od 0,75 l treba oko 5 kg maraške ili pak i 7,5 do 9 kg jabuka), proizvode, naime, i voćne sirupe, marmelade, kompote, džemove... pod brendom Dona te robne marke širokog voćnog asortimana za gotovo sve trgovačke lance u Hrvatskoj. Svi hrvatski proizvođači sokova za njih kupuju koncentrat iz Done jer su cijenom povoljniji od uvoza, ako nije kineski, hvali se Klarić, a konkuriraju i u izvozu. Kvaliteta i konkurentna cijena donijele su im i internacionalne klijente, a sudjeluju i na međunarodnim natječajima za proizvodnju robnih marki trgovaca.

Komentara 2

UK
Ugo Kajvez2
16:47 30.07.2012.

Ajde već jednom krenite sa tom proizvodnjom i izvozom voća i povrća ............. debelo zaostajemo čak za srbijom !! ..................

IV
ivek24
09:49 01.08.2012.

Pohvale djelatnicima Done! Molim lijepo sve novinare vašeg lista da konačno shvate da Dona i Muzej seljačkih buna nisu u Donjoj Stubici već u Gornjoj Stubici koja je samostalna općina od 1993 godine. Pozdrav!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije