Nakon šest mjeseci na čelu Vipneta, Jiří Dvorjančanský jučer se i službeno predstavio. Izabrao je to učiniti uz podatke istraživanja o vjernosti korisnika i uz istraživanje o kvaliteti mreže.
– Vipnet je u 2014. postao broj jedan u Hrvatskoj po zadovoljstvu korisnika. To i stalno poboljšanje korisničkog iskustva područja su na kojima već dvije godine ulažemo znatna sredstva i napore. Prema NPS istraživanju, čak 79%o Vipnetovih korisnika je vrlo zadovoljno ili izuzetno zadovoljno Vipnetom kao mobilnim operatorom – pohvalio se Jiří Dvorjančanský, predsjednik uprave Vipneta.
Kada se pak radi o kvaliteti mreže, u Vipnetu tvrde da su i tu najbolji, što je, kažu, potvrdilo i nezavisno P3 istraživanje koje je provedeno krajem 2014. u svim hrvatskim gradovima, na glavnim prometnicama te u nekoliko manjih naselja. Pokazalo se da je Vip mreža prema prosječnim vrijednostima najbrža u preuzimanju podataka, najbrže otvara internetske stranice, najbrže pokreće videosadržaj s YouTube servisa, najbrže uspostavlja pozive te ima najkvalitetniji HD zvuk tijekom poziva.
Usto, najavili su i da nakon prošlogodišnje LTE Advanced demonstracije počinje implementacija tehnologije u mrežu koja će nuditi brzine do 150 megabita u sekundi.
Utrka brzinama
Eksplozijom podatkovnog prometa i promjenama korisničkih navika brzina i kvaliteta mreže postale su iznimno bitne. Stoga ne iznenađuje da se za vjernost korisnika dva najjača telekoma, HT i Vipnet, natječu upravo kvalitetom mreže. Naime, HT je proteklog tjedna najavio kako je upravo sredinom mjeseca prešao na brzine u 4G segmentu i do 150 megabita u sekundi, i to za velik dio populacije. Ipak, valja napomenuti da zasada udio korisnika na tržištu koji imaju pametne telefone iznosi oko 40 posto. Dok mogućnost za surfanje velikim brzinama i nemaju svi pametni telefoni. Svakako, trend je nezadrživ. Podatkovni promet je samo prošle godine na svjetskoj razini porastao čak 69 posto te u brojkama premašio ukupno korištenje interneta 2000. Dakle, pozitivni rat brzinama i kvalitetom mreže među telekomima poželjan je iako u Europi u nekim zemljama operatori dijele mrežu, dok natjecanje provode cijenama.
Stabilizacija cijena
J. Dvorjančanský kazao je kako zasad nema takvih inicijativa u Hrvatskoj. Najavio je daljnje optimiranje troškova, a vjeruje da će negativan trend pada prihoda i dobiti Vipneta zaustaviti do sredine ljeta.
Naime, nastavak loše gospodarske situacije i snažna regulatorna opterećenja utjecali su na Vipnetovo poslovanje s dodatnih 16 milijuna eura za naknade za uporabu radijskih frekvencija u 2014. Ulaskom u EU dodatno su se suočili sa snažnim utjecajem smanjenih prihoda od roaminga i interkonekcije. Tako je u odnosu na 2013. konsolidirana operativna dobit Vipneta bila niža 69,4 posto i iznosi 15,9 milijuna eura. J. Dvorjančanský kazao je kako se cijene u poslovnom segmentu moraju stabilizirati, dok u rezidencijalnom neće biti rasta.
>> Pad dobiti za Vipnet, mobilnih korisnika 5,6 posto manje
Što se tiče Vipneta jako sam zadovoljna sa njima,uglavno zbog razloga što uopće nemam problema i što je poslovanje super.Na vrijeme mi šalju za Internet račune i nemam nikakvih primjedbi.