Iako su kriza i nekoliko uzastopnih recesijskih godina donijeli puno problema i proizvođačima alkoholnih pića, neki dijelovi tog segmenta gospodarstva ipak su poslovali uspješno, pa čak i pokretali nove projekte. Karlovačka pivovara lani je lansirala Karlovačko Radler, novi proizvod koji je odmah postao apsolutni hit na tržištu. O fenomenu Radlera razgovaramo s Alexanderom Gerschbacherom, direktorom pivovare.
Priznanje za inovacije
Karlovačko Radler je svojevrsni odmak od klasičnog gorkog pivskog okusa, no on je u nekim zemljama višedesetljetna tradicija. Stoga smo mislili da bi ponuda tog pića i ovdje mogla biti vrlo dobra ideja. Tome u prilog išlo je i niz drugih pokazatelja. Prije svega riječ je o vrlo dobrom osvježenju, koje je odlično za mediteranske zemlje poput Hrvatske, mladi odrasli potrošači danas vole takva slatkasta pića. Što je posebno važno, kao i u mnogim drugim zemljama, i u Hrvatskoj tražena su pića s malim postotkom alkohola. Pokrenuli smo ovaj projekt s velikim očekivanjima, no prodajni rezultati naša su očekivanja nadmašili nekoliko puta.
Što to konkretno znači za Karlovačku pivovaru?
Razmišljali smo koliki bismo dio tržišta mogli zauzeti s našim Radlerom. Koristeći iskustva iz drugih zemalja, predviđali smo da bi segment mogao osvojiti oko tri posto ukupnog tržišta piva. Na kraju su rezultati pokazali da je segment voćnog piva zauzeo čak devet posto ukupnog tržišta piva. To je odličan rezultat za industriju, puno bolji nego primjerice u Austriji ili Njemačkoj, koje imaju već 30 godina tradicije. Time je svakako formiran svojevrstan trend, a mi smo kao pivovara osvojili nagradu za najbolju tvrtku u inovacijama u cijeloj Heineken grupaciji. Radler je vrlo dobar posao za Karlovačku pivovaru, a i ostale tvrtke iz branše su nas slijedile. Na istom tragu nastavljamo i dalje lansiranjem novog okusa – to je Karlovačko Radler Grejp, od kojeg također puno očekujemo. No u svemu treba imati i mjeru. Mislim da bi inflacija okusa, pogotovu egzotičnih, mogla i štetiti tom segmentu.
Kako prognozirate ovogodišnju sezonu iz vaše pozicije?
Za nas je dobro što je usprkos krizi pivo piće koje si prosječni ljudi još mogu priuštiti. Dosadašnji prodajni rezultati, kao i buking u turističkim objektima, govore da bi ovo mogla biti dobra sezona. Za to nam još treba i toplo vrijeme, a toga će, koliko vidim, biti u izobilju. Naša je želja da budemo najbolja pivovara, ali i da pridonosimo razvoju gospodarstva uopće. Puno ulažemo u održivo poslovanje kroz naš program \"Proizvodimo bolju budućnost\". Glavni dijelovi našeg programa društvene odgovornosti uključuju pozitivan doprinos zaštiti okoliša, promicanje odgovornog konzumiranja alkohola i pozitivan doprinos lokalnoj zajednici. U tom smislu u proteklom smo razdoblju ostvarili značajne uštede u potrošnji energije i vode. Kad je o lokalnoj zajednici riječ, kontinuirano radimo na poboljšanju naših odnosa na razne načine, od izravnih kontakata do našeg donacijskog natječaja i drugih aktivnosti. Nastojimo davati poticaj razvoju ostalih segmenata društva. Puno ulažemo u naše marke, tehnologiju, ali i ljude jer ljudi čine razliku.
Karlovačku pivovaru počeli su povezivati i s izložbom.
Iznimno se ponosimo izložbom \"Idemo na pivo!\" koja će biti otvorena 11. svibnja u Etnografskom muzeju u Zagrebu. Riječ je o prvoj takvoj izložbi u Hrvatskoj. Razmišljali smo o toj ideji i pronašli odlične partnere u Etnografskom muzeju. Drago nam je i da imamo jake medijske partnere, među njima i Večernji list. Vjerujemo da će izložba zaista biti iznimno uspješna, a već sada je za nju velik interes. Pivo je fascinantno piće jer se od samo četiri osnovna sastojka danas proizvodi više od 40.000 različitih vrsta piva. Pivo ima bogatu tradiciju, ali istodobno je i moderno piće i nezaobilazni dio druženja. Ima puno zanimljivih priča o pivu. Uzmimo za primjer gastronomski aspekt. Danas mnogi znaju da neko vino ide dobro uz neko jelo, no malo njih zna da se i pivo može odlično kombinirati uz hranu. Pivo se zapravo odlično sljubljuje s hranom, primjerice određena piva odlično idu uz sir ili čokoladu, pikantna hrana također dobro ide uz pivo. Karlovačko pivo izvrsno se sljubljuje s tradicionalnim hrvatskim jelima, primjerice s mesom s roštilja, dok Edelweiss Snowfresh ide odlično uz voćne deserte. Izložba će dati pogled na kulturu konzumiranja piva. Kao dodatni sadržaj, nudit će se i raznovrsni događaji, poput degustacija piva u kojima će moći sudjelovati građani.
Kako kao stranac procjenjujete kulturu piva u Hrvatskoj?
Iskustva iz drugih zemalja mogu biti korisna, no svaku zemlju, vezano uz kulturu, pa tako i ovu pivsku, morate promatrati odvojeno. Klasičan \"copy-paste\" u ovom slučaju ne vrijedi jer je pivo vrlo lokalno po karakteru. U Hrvatskoj, pogotovu u sjevernom i središnjem dijelu, pivska je kultura iznimno dobro ukorijenjena, ali je ljudi nisu dovoljno svjesni. Sigurno je da pivo nudi zaista široke mogućnosti. Možete ga piti u velikim kriglama s prijateljima, ali i u malim elegantnim čašama kao aperitiv. Pivo možete popiti poslijepodne, ali i kasno navečer u niz različitih prilika, pa su mogućnosti za užitak zaista velike.
Nema natjecanja
Hoće li se na taj način, kroz izložbu, suprotstaviti vinska i pivska kultura?
Apsolutno ne i nije nam želja natjecati se s vinskom kulturom. Uostalom, mnogi vinoljupci ujedno su i pivoljupci. Mnogi će se složiti da pivo odlično ide uz roštilj. U Austriji postoje čak i pjesme koje govore da se dobar gulaš ne može pojesti bez piva. No, s druge strane, uz fiš-paprikaš i sam rado popijem čašu bijelog vina. Ne želimo ništa propisivati ili nametati, ali želimo predstaviti sve mogućnosti i dati širok izbor. Želimo razgovarati o nečemu novom. Što više znate o nečemu, to vam je to područje zanimljivije i želite saznati još više.