Janusz Moneta

Googleov direktor marketinga: Web-site još nema 60% tvrtki

Janusz Moneta
Tomislav Miletic/PIXSELL
09.05.2012.
u 07:15

Želimo upozoriti da su potrošači već na internetu. Oni provode 40 posto svojeg vremena na internetu, a kompanije na internet troše tek 10 posto svojega medijskog budžeta.

Google je nedavno u Zagrebu prvi put hrvatskoj publici predstavio svoj projekt Google Engage. Riječ je o inovativnom programu koji je pokrenut 2008. godine, a namijenjen je agencijama, web-masterima ili web-dizajnerima kojima besplatnim edukacijama, podrškom i resursima pomaže unaprijediti poslovanje klijenata, ali i svoje. O tome kako nakon četiri godine funkcionira Google Engage, marketinškim alatima budućnosti i koje su mogućnosti oglašavanja na Googleu razgovarali smo s Januszem Monetom, Googleovim marketinškim direktorom za tržišta u nastajanju, piše Poslovni dnevnik.

Kako funkcionira Google Engage i kako agencije mogu profitirati od tog programa?

Program agencijama pomaže da razviju svoje poslovanje pružajući online marketinške usluge svojim klijentima. Dajemo im besplatnu obuku za Google AdWords i druga Googleova poslovna rješenja kojima će poboljšati svoje marketinške vještine. Agencije dobivaju podršku za svoje korisnike, trening i edukaciju u određenim područjima. Pomažemo agencijama da stječu nove klijente. Nakon što educiramo zaposlenike u agencijama, dajemo im i certifikat. I sve je to besplatno. Agencije također dobivaju financijski poticaj kako bi radile s malim i srednjim kompanijama te izrađivale besplatne izvještaje, istraživanja o trendovima i slične materijale koji im mogu pomoći da razumiju što se događa na tržištu. 

Što vas je potaknulo da pokrenete taj program?

Vidjeli smo da je puno kompanija koje nisu na internetu, koje nemaju ni web-stranicu. A tek 50 posto onih koji imaju stranicu oglašava se online, no pod oglašavanjem smatraju čak i postojanje same web-stranice ili prisutnost na društvenim mrežama. I treće, agencije želimo upozoriti da su potrošači već na internetu. Oni provode 40 posto svojeg vremena na internetu, a kompanije na internet troše tek 10 posto svojega medijskog budžeta. Tu postoji nerazmjer. Postoji velika praznina koju treba popuniti kako bi tvrtke slijedile potrošače.

Kako netko može znati koji je marketinški alat na internetu za njega najprikladniji?

Upravo je to svrha programa. Educiramo agencije o tome koji su najbolji alati u određenim situacijama. Klijenti najčešće koriste Google AdWords, koji kompanijama omogućava oglašavanje u Googleovoj tražilici na internetu. To je oglašavanje temeljeno na tekstu koji se prikazuje nakon pretrage određenog pojma. Dio je našeg programa i Google Analytic koji mjeri koliko netko provodi na internetu, broji nove posjetitelje stranice, mjeri kretanja na web-stranici, u kojem trenutku kupac kupi nešto i slično.

Koliko bi kompanija trebala investirati u takvo oglašavanje?

Google AdWords je model koji vam daje fleksibilnost. Plaćate po kliku, znači onda kada netko posjeti vašu stranicu. Odaziv potrošača pak ovisi o tvrtki i proizvodu koji prodaje te o kvaliteti web-stranice.

Koliko kompanije u ovoj regiji ulažu u Googleovo oglašavanje?

Postoji velik interes, ali mislimo da tržište ima još puno potencijala.

Koliko tvrtke koje ulažu u online oglašavanje ulažu u Google AdWords?

Teško je to mjeriti. Kao što je na konferenciji istaknuo Googleov menadžer za Hrvatsku Joško Mrndže, online tržište u Hrvatskoj vrijedi 200 milijuna eura. I te procjene koristimo kada proučavamo tržište. Google je sve popularniji i sigurno u Hrvatskoj vidimo rast prihoda u budućnosti.

Možete li ovu regiju usporediti s ostatkom Europe u korištenju interneta kao alata za promociju?

Općenito, penetracija interneta u ovoj regiji je vrlo visoka, 60 posto kao i u većini zemalja srednje i istočne Europe.

Znači da gotovo svi gradovi i mjesta imaju pristup internetu, a to je velik potencijal. Riječ je i o većem postotku nego na drugim tržištima u razvoju poput Južne Amerike ili jugoistočne Azije. Dakle, potrošači su već na internetu. S druge strane, imate jako puno tvrtki koje još nisu prisutne na internetu. Prema posljednjim podacima koje imam, tek 40 posto malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima web-stranicu. Znači da ih 60 posto nema, što je puno i upravo bi ovaj program trebao pomoći tvrtkama da unaprijede svoja poslovanja.

Mislite li da će ekonomska situacija pomoći online oglašavanju?

Da, zato što je online oglašavanje mjerljivo oglašavanje. Znate koliko ste potrošili i što ste za to dobili. Znate da ćete za, primjerice, potrošenih deset eura dobiti jednoga klijenta. U vrijeme ekonomske nestabilnosti to je najbolji način oglašavanja.

Ključne riječi

Komentara 7

GO
google385
07:48 09.05.2012.

kad ovo citate budite svjesni da google o vama zna vise nego vasa obitelj bez obzira ko ste i sto ste

SI
sitnalov
08:21 09.05.2012.

Nastavak navlaćenja škvadre na Google uz tezu da bez G. nema interneta. No manje mi smeta kaj to radi Večernji. Katastrofa je kaj školski program HTV-a posvećuje cijele emisije toj kompaniji.

QW
qwas33333
07:28 09.05.2012.

nisam shvatio iz naslova jel web sajtovi nemaju tvrtke ili tvrtke nemaju web sajtove.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije