U prosincu lanjske godine fiskalizirano je 15,8 milijardi kuna, što znači da su hrvatski građani potrošili milijardu kuna više nego u istom razdoblju godinu prije. Prema podacima Porezne uprave o iznosu i broju izdanih računa, vidljivo je povećanje potrošnje u prosincu 2019. za 6% u odnosu na isti mjesec 2018.
Broj računa od 182,8 milijuna za 2% je veći u odnosu na prosinac 2018., a prosječni iznos računa od 86,45 kuna veći je za 5% u odnosu na godinu prije.
– Usporedbom podataka o izdanim računima u razdoblju od 20. do 22. prosinca (božićni vikend) u odnosu na razdoblje od 13. do 15. prosinca 2019. (predbožićni vikend) iznos računa u božićnom je vikendu bio veći za 16%. Izdano ih je u vrijednosti od 1,74 milijarde kuna, a broj fiskaliziranih računa bio je veći za 6% (18,2 milijuna). Prosječan iznos računa u božićnom vikendu iznosio je pak 95,51 kunu prema 87,26 kuna tijekom predbožićnog vikenda – kažu u Poreznoj upravi.
Direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore (HGK) Tomislava Ravlić kaže kako je taj pozitivan trend rezultat kontinuiranog rasta plaća nakon poreznih reformi.
Istraživanje HGK na 300 ispitanika u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu pokazalo je da je gotovo dvije trećine građana za blagdanske darove potrošilo između 100 i 1000 kuna, samo jedna petina i više.
– Od 100 do 500 kuna je za darove najbližima potrošilo 31,5% ispitanika, od 500 do 1000 kuna 31,8%, a 20,8% ih je potrošilo više od 1000 kuna. S druge strane, 10,4% anketiranih je za poklone dalo manje od 100 kuna, a samo 2,3% ih uopće nije kupovalo – pojasnila je Ravlić.
Najviše su se darivali članovi obitelji (84%), voljene osobe (56) i prijatelji (53%), a najmanje poslovni partneri (17%). U darovima prednjače kozmetika (39), odjeća i obuća (35%) te dječje igračke (31%). Česti pokloni bili su i delikatesni prehrambeni proizvodi (29%) i piće (24%), a za knjige i elektroniku odlučilo se 20,5%, odnosno 17,2% ispitanika. Od kozmetike su se najviše kupovali proizvodi za njegu lica i tijela (48%), parfemi (47,5%) i dekorativna kozmetika (34,5%), a od igračaka društvene igre i slagalice (60,5), plišane igračke i lutke (45) te računalne igre i multimedija (22%).
Scene koje su vas najviše iznenadile: Najveći hit bila je djevojka na parkiralištu