Gradnja vlakova

Gredelju ugrožen posao s Marokom zbog dugova HŽ-a

željeznice
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
03.04.2014.
u 17:45

Tvornica željezničkih vozila Gredelj u stečaju posluje pozitivno – lanjski profit iznosio je 10-ak milijuna kuna, uredno izvršava i svoje obveze, što i jest ultimativni zahtjev stečajnog postupka, no s druge strane susreće se s gotovo nevjerojatnim problemom kad je riječ o naplati svojih potraživanja u zemlji...

Tvornica željezničkih vozila Gredelj u stečaju posluje pozitivno – lanjski profit iznosio je 10-ak milijuna kuna, uredno izvršava i svoje obveze, što i jest ultimativni zahtjev stečajnog postupka, no s druge strane susreće se s gotovo nevjerojatnim problemom kad je riječ o naplati svojih potraživanja u zemlji. Konkretnije, njezina bivša grupacija, državne Hrvatske željeznice čija je sastavnica bila navedena tvornica sve do otvaranja stečaja 1. listopada 2012., trenutačno su najveći dužnik Gredelja, potvrdio je to stečajni upravitelj Pero Hrkać. No, uz nemogućnost naplate svojih tražbina tvrtka trenutačno muku muči i kako da dođe do takozvanog privremenog jamstva za tender koji su raspisale državne željeznice Maroka. Trenutačno nam HŽ Putnički prijevoz duguje ukupno 70-ak milijuna kuna, a ti problemi s naplatom tražbina traju više od godine dana, izjavio je Hrkać.

Prema njegovu objašnjenju, državne željeznice Maroka raspisale su tender vrijedan ukupno 60 milijuna eura za nabavu 50 klimatiziranih putničkih vagona. Za tvornicu u stečaju koja s Marokom ima iza sebe vrlo uspješnu suradnju riječ je o prilici koja se ne propušta. Gredeljevi pregovarači, kako doznajemo, upravo su se vratili iz Maroka, no s vijestima koje su i dobre i loše. Naime, Gredelj je tijekom stečaja, u suradnji sa svojim američkim partnerom – tvrtkom NREC, isporučio 30 obnovljenih lokomotiva za marokanske željeznice, pa, eksplicitan je Hrkać, one i danas poručuju kako žele da se Gredelj natječe za novi posao.

– Problem je 200.000 eura vrijedno privremeno jamstvo koje moramo poslati do 7. travnja. Kako?

Tvrtka s gotovo 1000 radnika u stečaju, unatoč svojoj perspektivi, trenutačno proživljava svoje najteže dane. Neće surađivati, iako se to očekivalo, ni u najvećem državnom ulaganju u željeznice u posljednjih desetak godina. Riječ je o poslu za kojim na tržištu vlada jagma podizvođača, a narudžbu koja se sastoji od 44 motorna vlaka za kupca HŽ Putnički prijevoz Končar će organizirati u suradnji s različitim hrvatskim podizvođačima, ali ne i s Grdeljem. Da ta tvrtka sigurno neće sudjelovati u projektu, potvrdio je Hrkać, navodeći da su propali pregovori s Končarom.

Iz Končara poručuju kako su pregovori s domaćim tvrtkama još u tijeku. – Ne bismo navodili konkretna imena – poručuju.

Komentara 1

KA
kazmfinance
12:28 04.04.2014.

Trebate li kredit? Jeste li bili u potrazi za gdje se mogu dobiti kredit? Jeste li pokušavate dobiti bilo kakav kredit? zatim se primjenjuju sada [kazimfinance@yahoo.com] ako želite da biste dobili pristupačne zajam. Kredit se ovdje nude po vrlo niskoj kamatnoj stopi od 3%. Kontaktirajte nas i dobili svoj kredit danas.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije