Kompanija HEINEKEN Hrvatska objavila je svoje godišnje izvješće o održivosti za 2018. godinu. U skladu sa strategijom Stvaramo bolji svijet ostvaren je napredak u ključnim segmentima održivog poslovanja: očuvanju prirode, sigurnosti na radnom mjestu, kvaliteti života lokalne zajednice i promicanju odgovorne konzumacije alkohola.
Najveći pomaci postignuti su u području zaštite okoliša. U svojoj pivovari u Karlovcu HEINEKEN Hrvatska želi čim više koristiti obnovljivu energiju stoga je u svibnju 2018. godine postavljeno 1.380 solarnih panela na krovu tzv. zelenog skladišta u sklopu pivovare. Paneli će proizvoditi oko 395.000 kWh električne energije te smanjiti emisiju CO2 za otprilike 118,5 tona godišnje. Inače, na smanjenju emisije CO2 HEINEKEN Hrvatska radi već dugi niz godina što je dalo odlične rezultate: zahvaljujući neprestanim tehnološkim unapređenjima i prelasku na električnu energiju dobivenu iz obnovljivih izvora (ZelEn), emisija CO2 smanjena je za čak 67% u proteklih 10 godina. Također, krajem prošle godine u pivovari je započela zamjena halogene rasvjete učinkovitijom LED rasvjetom. Zahvaljujući tome godišnja ušteda električne energije iznosit će čak 80%.
Mnogo se ulaže i u očuvanje vode – jednog od glavnog sastojaka za proizvodnju piva. U usporedbi s 2008. godinom, pivovara u Karlovcu danas troši 43% manje vode za proizvodnju jedne litre piva što je ostvareno stalnim ulaganjima u tehnologiju, inicijativama za rekuperaciju i ponovno korištenje vode. Nadalje, lani je modernizirana linija za punjenje u pivovari u Karlovcu i onda sada troši manje vode i energenata te poštuje vrhunske sigurnosne standarde.
Govoreći o sigurnosti na radnom mjestu, kompanija HEINEKEN Hrvatska stalno unapređuje sigurnosne standarde, a krajem travnja 2019. svečano je obilježeno 1000 dana bez nesreća u krugu pivovare. Kao kompanija koja proizvodi alkohol, HEINEKEN Hrvatska svjesna je svoje odgovornosti stoga aktivno promiče odgovornu konzumaciju alkohola. Za odgovorno odrastanje mladih naziv je projekta koji se provodi u partnerstvu s Policijskom upravom karlovačkom i udrugom Psihološki centar Tesa, a bavi se opasnostima maloljetničke konzumacije alkohola.
Važan aspekt održivog poslovanja kompanije uključuje i održivu nabavu sirovina domaćeg podrijetla. Četvrtu godinu zaredom provodi se projekt nabave domaćeg ječma za Karlovačko pivo u partnerstvu s Poljoprivredno prehrambenim kompleksom iz Nove Gradiške, Slavonija sladom te Poljoprivrednim institutom iz Osijeka. Konkretno, to znači da se za Karlovačko pivo koristi ječmeni slad proizveden od 100% hrvatskog ječma. Time se izravno podupire domaća poljoprivreda što pokazuje i statistika: od 2014. količina otkupljenog ječma povećala se za 66%, površina polja zasijanih ječmom za 16%, dok je broj obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koji uzgajaju ječam narastao za 6%.
Kompanija HEINEKEN Hrvatska prošlogodišnji je dobitnik velike nagrade Hrvatske udruge poslodavaca za društveno odgovorno poslovanje te je dobitnik nagrade Indeks DOP-a za odgovorne politke i prakse upravljanja okolišem koju im je drugu godini zaredom dodijelio Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj.
„Održivost je sastavni dio našeg poslovanja, a cilj nam je stvarati bolji svijet u svakom segmentu našeg djelovanja. Ponosan sam što, ukupno gledajući, stalno napredujemo u različitim područjima održivosti“, izjavio je Odin Goedhart, predsjednik Uprave kompanije HEINEKEN Hrvatska.
Više o postignućima kompanije HEINEKEN Hrvatska u području održivosti dostupno je i u kratkom videu.