Hrvatska poštanska banka uvela je uslugu e-gotovina, podizanje gotovine na bankomatima bez korištenja kartice, uz pomoć koda koji se generira na mobitelu.
Usluga je namijenjena njihovim klijentima, korisnicima mobilnog bankarstva, a prva su banka koja ju je omogućila u Hrvatskoj. Zasad je novac tako moguće podići na 344 njihova bankomata i u partnerskoj mreži First Data bankomata, a uskoro će se moći i u poslovnicama Hrvatske pošte, u oko tisuću ureda.
Stroga regulativa
– HPB je inovativna banka koja svojim klijentima želi omogućiti jednostavan pristup sve većem broju financijskih usluga u svakodnevnom poslovanju. Tehnologija mijenja životne i poslovne potrebe, a mi smo spremni ponuditi nove, moderne usluge važne našim klijentima – naglasio je Mladen Mrvelj, član uprave HPB-a zadužen za informatiku, te najavio i mogućnost brzog transfera novca SMS porukom na kontakte iz telefonskog imenika čime se usluga više ne ograničava samo na njihove klijente jer onda gotovinu na bankomatu preko koda mogu podići i osobe koje ne posluju s HPB-om. Tu će opciju uvesti u prvom kvartalu sljedeće godine jer je regulativa u ovoj vrsti usluga prilično stroga i potrebno im je, kažu, još neko vrijeme za usklađenja.
– S obzirom na današnju ulogu mobitela, sve je više bankarskih usluga povezano s mobilnim bankarstvom. HPB svojim klijentima od danas omogućava da jednostavno i sigurno putem mobilnog bankarstva podignu gotovinu s bankomata, bez upotrebe kartice. Dovoljno je prijaviti se u mobilnu aplikaciju mHPB, odabrati iznos, kreirati jednokratni kod i upisati ga u bankomat – pojasnio je način korištenja usluge Danijel Baruškin, izvršni direktor sektora izravnog bankarstva HPB-a. Nakon što su, također prvi na tržištu, omogućili otvaranje računa internetom bez naplate naknade i dolaska u poslovnicu, te prijavu na mobilno bankarstvo otiskom prsta, u HPB-u su potvrdili orijentaciju na mlađu klijentelu koju žele privući modernizacijom usluga.
Bankarstvo na daljinu
Banka je izrazito usmjerena na digitalizaciju i upravo rade na velikom projektu e-poslovnice koja će omogućiti obavljanje svih bankarskih usluga na daljinu. – Znamo kakvu ulogu mobiteli imaju u načinu života i poslovanja, također znamo da svi imamo sve manje vremena. Uvažavajući to, HPB svojim klijentima pruža mogućnost da sve više svakodnevnih potreba vezanih uz financije obavljaju putem mobilnih uređaja – poručio je Baruškin. Posljednjih su mjeseci banke intenzivirale prijelaz na digitalizaciju: Addiko je predstavila “chat” na aplikaciji Viber, PBZ funkcionalnosti digitalnog bankarstva koje će biti dostupne do kraja godine, a uključuju korištenje aplikacije za slabovidne osobe, brz prikaz stanja računa na Apple Watchu i mobitelima, izravno plaćanje osobama iz imenika mobilnog telefona i digitalni potpis, Zaba je objavila vodič poduzetnicima za digitalno poslovanje. No, to su uistinu tek začeci prave digitalizacije koja podrazumijeva korištenje blockchain tehnologije i kriptovaluta, uz puno niže troškove za krajnje korisnike. Svaka banka koja drži do sebe trebala bi napraviti ozbiljnije korake u tom smjeru jer su se prvi put pojavila rješenja koja bankarstvo mogu ostaviti i – izvan banaka.