Nastavlja se snažan prodor beskontaktne tehnologije koja predstavlja najšire prihvaćeni oblik elektroničkog plaćanja u povijesti Europe te je tako sada gotovo jedna od dvije transakcije u europskim trgovinama beskontaktna. Novo istraživanje kompanije Mastercard pokazalo je da je beskontaktno plaćanje zabilježilo značajan rast i u Hrvatskoj – u prvih osam mjeseci 2018. provedeno je 90% više beskontaktnih transakcija nego u istom razdoblju prošle godine.
Strelovit rast korištenja beskontaktne tehnologije prisutan je i diljem Europe s povećanjem beskontaktnih transakcija za 97% u odnosu na prošlu godinu. Na više od 15 europskih ključnih tržišta – uključujući tržišta Hrvatske, Danske, Grčke, Mađarske, Nizozemske, Poljske i Rusije – beskontaktne transakcije čine više od 50% svih transakcija provedenih u trgovinama. U Hrvatskoj je 54% transakcija u kolovozu 2018. bilo beskontaktno.
Poljska je predvodnik ovog trenda s preko 80% beskontaktnih transakcija u 2018. Bezgotovinsku ekonomiju prihvaćaju i brojne druge europske zemlje – ljudi napuštaju gotovinski način plaćanja te usvajaju beskontaktnu tehnologiju.
Ovi rezultati jasno pokazuju kako je Europa predvodnik u beskontaktnoj revoluciji. Pored jednostavne upotrebe i praktičnosti, korisnici traže sigurnost i zaštitu kad je riječ o tehnologiji plaćanja. Uz povećanje korištenja beskontaktnih načina plaćanja dolazi i do rasta povjerenja te tako sve više korisnika smatra da je beskontaktna tehnologija jednako sigurna ili sigurnija od klasičnih oblika plaćanja.
Jedno od glavnih područja koja potiču rast beskontaktnih transakcija diljem Europe su sustavi prijevoza. Broj korisnika koji se služe beskontaktnim načinom plaćanja u javnom prijevozu stalno raste. Mastercard podržava ovaj trend i omogućava prihvaćanje beskontaktne tehnologije kao standarda na kontinentu. Tako će na svim prodajnim mjestima u Europi do 2020. biti omogućeno beskontaktno plaćanje.
„Mastercard u Hrvatskoj je, kao i u cijeloj regiji Srednje i Istočne Europe, prepoznao važnost beskontaktnih plaćanja zbog njihove brzine i praktičnosti koja omogućava ulazak elektronskih plaćanja na sva prodajna mjesta, pogotovo ona koja zahtijevaju brzinu i protočnost ljudi. Jedan od najboljih primjera toga je i javni prijevoz – niz gradova u svijetu i regiji je uveo otvorene beskontaktne sustave plaćanja transporta“, istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj. „Mastercard je unazad pet godina investirao i podupirao svoje partnere u postavljanju beskontaktne prihvatne mreže, izdavanju kartica te edukaciji trgovaca i krajnjih korisnika o prednostima takvog plaćanja. Projekte koji vode širenju kartične prihvatne mreže tamo gdje ona ne postoji i širenju digitaliziranih kartičnih plaćanja koja će se u budućnosti sve više odvijati putem mobitela ćemo podupirati i dalje.“