Rijetki bi se u hrvatskom turizmu, impresionirani neusporedivo većim brojkama, na izravan dvoboj usudili izazvati svjetsku turističku velesilu Španjolsku. No, kraći kraj u ovoj naizgled krajnje neravnopravnoj borbi, nalik sučeljavanju diva i patuljka, nije po definiciji rezerviran za "slabijeg", tj. Hrvatsku. Štoviše, u turističkom srazu tih dviju zemalja, opisanom boksačkim rječnikom u usporedbi portala za putovanja Skyscanner.com, ne samo da nije bilo klasičnog nokauta već je nadjačavanje zamalo završeno neodlučeno. Na portalu su prednosti turizama dviju zemalja mjerili u pet "rundi": u bogatstvu ponude i cijenama hrane, piva i jeftinih letova, te obiljem izgleda za vruću ljetnu avanturu i ljepotom plaža, a Hrvatska je zahvaljujući jeftinijoj hrani i pivu dobila prve dvije runde.
"Pretendent Hrvatska pobijeđena je, ali ne i slomljena, na podu je, ali ne izvan igre. Mlada, svježa Hrvatska sa svojom je prekrasnom obalom i uzbudljivim gradićima odlična alternativa za ljetni odmor", zaključuje Skyscanner, dajući prednost Španjolskoj zbog neusporedivo bolje premreženosti jeftinim avionskim letovima, mora noćne zabave i brojnih pješčanih plaža, te činjenici da ta zemlja kod mnogih britanskih turoperatora izaziva interes veći nego ikad.
Svjetsku turističku velesilu Španjolsku i zvijezdu u usponu, kako Hrvatsku često zovu strani turistički radnici, inače, povezuje snažan imidž destinacija za ljetni odmor. Pri tome, Španjolskoj uspijeva godišnje privući gotovo 60 milijuna stranih turista, a Hrvatskoj - deset milijuna. Posve u skladu s tim, Španjolska godišnje od turizma ubire 50 milijardi eura, a Hrvatska se ove godine nada zaokružiti sedam milijardi.
1. RUNDA:
Jeftina hrana
U prvoj rundi Španjolska je, boksačkim rječnikom, na konopcima. U Španjolskoj možete uživati u paelli i sl., no već običan kruh stoji 2.25 funti. U Hrvatskoj je, pak, hrana u trgovinama jeftinija oko 6 posto, restorani su odlični, a hrana s nogu, poput bureka, stoji samo 80 penija. Sam je kruh, pak, dvostruko jeftiniji. Perolaki borac, Hrvatska, dobiva prvu rundu.
Bodovi Hrvatskoj
2. RUNDA:
Jeftino pivo
Hrvatska je cijenom piva, koje je u mnogome osnova turističke potražnje, tek blago u prednosti. Pivo u hrvatskim kafićima u prosjeku stoji 1.65 funti, a u Španjolskoj - 1.68 funti. Jaka Španjolska opet je na konopcima, ali odolijeva.
Bodovi Hrvatskoj
3. RUNDA:
Česti letovi
Jeftini i česti letovi premrežili su španjolske aerodrome, dok su veze s Hrvatskom puno slabije. Ujedno, karte su za Španjolsku zbog manje udaljenosti od zapadne Europe i nešto niže. Španjolska počinje uzvraćati udarce i vraća se u meč.
Bodovi Španjolskoj
4. RUNDA:
Ljetne romanse
Šansa za ljetnu avanturu osnova je svakog mlađeg putnika/putnice. I dok u Hrvatskoj postoji niz klubova na obali i otocima poput Hvara, ni Španjolska, poznata kao zemlja ljubavnika, u tome ne zaostaje. Naprotiv! Meč se vratio na sredinu ringa.
Bodovi Španjolskoj
5. RUNDA:
Ljepota plaža
Iako razni izvori Zlatni rat svake godine proglašavaju jednom od najljepših plaža Mediterana, u Hrvatskoj prevladavaju kamenite plaže. Španjolska, pak, ima napretek pješčanih plaža, što je činjenica kojom ta zemlja zadaje konačan udarac Hrvatskoj i osvaja petu rundu.
Bodovi Španjolskoj
Presuda sudaca: Španjolska meč dobiva na bodove, ali Hrvatska je svakako suparnik koji bi je mogao pobijediti u uzvratu.
Prije 2 godine sam imao prigodu pričati sa skupinom španjolskih studenata iz Barcelone koji su ostali zadivljeni djevičanskim vizurama naše obale i kako je sve neiskvareno masovnim turizmom, a naročito morem - u NP Kornati se vidi dno do 40 m dubine, a tko nije bio u Španjolskoj gdje su valovi i obalna konfiguracija drugačiji - ne zna gdje se krije istinska razlika. Tako da usporedba k o usporedba, ali za onu temeljnu razliku - o brojnim otocima i uvalama naše razvedene obale najbolje pitati strane jahtaše. Španjolska obala je djelomično uništena urbanizacijom, baš kao i djelići naše - ostalo je samo nekoliko uistinu djevičanskih predjela mora tamo i to bi trebala biti lekcija Hrvatskoj. Na \"divlji\" Pelješac gdje veprovi krstare pokrajnjim uličicama će se rado vratiti svi oni željni Mediterana kakav je nekad bio.