Vjekoslav Oršolić, country menadžer u kompaniji Hell Energy Adria za tržište Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore i Kosova za Poslovni dnevnik govori o stanju na tržištu tog segmenta pića.
Vjekoslav Oršolić, country menadžer u kompaniji Hell Energy Adria za tržište Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore i Kosova u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o povijesti kompanije, tržištima, uspjesima i novitetima. Komentirao je i poslovne izazove s kojima se susreo, stanje na domaćem tržištu i poziciju brenda Hell Energy te što sve spremaju potrošačima u budućnosti.
Imate bogato menadžersko iskustvo. Recite nam kako ste došli u kontakt s brendom i kompanijom Hell Energy i koja je vaša uloga na poziciji country menadžera?
Kao voditelja prodaje s dokazanim iskustvom, izravno sam kontaktiran od strane kompanije Hell Energy putem poslovne društvene mreže LinkedIn, a na poziciji country menadžera odgovoran sam za operativne procese distribucije Hell Energy brenda u čak pet zemalja – Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori i Kosovu.
Iza brenda Hell Energy stoji vrlo uspješna poslovna priča. Možete li nam reći nešto više o 15-godišnjoj povijesti kompanije Hell, njenim počecima i širenju na izvozna tržišta?
Kompanija Hell Energy osnovana je 2006. kao kompanija u privatnom vlasništvu. Glavni koncept proizvoda bio je poprilično jednostavan. Vlasnici su odlučili kreirati energetski napitak visoke kvalitete na razini kategorije koje će ponuditi tržištu, ali po pristupačnoj cijeni.
Proizvod je bio toliko popularan među potrošačima da je Hell za svega četiri godine postao tržišni lider u Mađarskoj, koja je jedno od najvećih svjetskih tržišta za konzumaciju energetskih pića u smislu potrošnje po glavi stanovnika.
Izvozna aktivnost započela je istodobno s lokalnom distribucijom, a brend je potom lansiran u susjednim zemljama, točnije Rumunjskoj i Slovačkoj.
Izvrsna prodajna strategija dovela je do brzog širenja zbog čega je Hell Energy danas jedna od najbrže rastućih robnih marki široke potrošnje na globalnoj razini koja je dostupna u više od 50 zemalja i tržišni je lider na 10 tržišta, uglavnom u istočnoj i jugoistočnoj Europi.
Nositelj je certifikata FSSC22000, koji je najviši certifikat za sigurnost hrane u Europi, a prestižni Strategic Manufacturing Awards proglasio je punionicu u Mađarskoj jednom od tri najbolje europske tvornice u kategoriji globalne proizvodnje svjetske klase (Global and Worlds Class Manufacturing).
Važno je istaknuti i to kako je grupacija Hell potpuno jedinstvena u sektoru energetskih napitaka jer ima prepoznatljive brendove, vlastitu tvornicu za proizvodnju kao i pogone za proizvodnju aluminijskih limenki s visokim udjelom recikliranog aluminija koje je moguće reciklirati neograničen broj puta.
Koji su bili glavni izazovi s kojima ste se morali suočiti kao voditelj prodaje kompanije Hell u Hrvatskoj?
Budući da smo bili novi brend, najveći izazov predstavljali su nam trgovački lanci prema kojima smo nastupali hrabro i odvažno, a sve kako bi se našli na njihovim prodajnim policama budući da je u vrijeme dolaska brenda Hell na domaće tržište kategorija energetskih napitaka bila ona u kojoj nije bilo rasta potrošnje.
Upravo iz tog razloga uložili smo brojne napore u upoznavanje brenda s distributerima pića kako bi nam dali šansu. S obzirom na to da potrošači uvijek prepoznaju visoku kvalitetu koju prati pristupačna cijena, čim su se naši proizvod pojavili na policama, potrošačima su se svidjeli.
Energetski napici brenda Hell uspjeli su za kratko vrijeme postati najpopularniji energetski napitak na brojnim tržištima, a to je slučaj i sa tržištem Hrvatske što pokazuje da je odluka trgovačkih lanaca da nam daju priliku bila ispravna.
Od dolaska brenda u Hrvatsku, tržište se utrostručilo i svi konkurenti na tržištu svake godine prodaju sve veće količine, a to pogoduje i trgovačkim lancima budući da je riječ o kategoriji koja bilježi rast iz godine u godinu.
Kakva je trenutačna pozicija brenda u Hrvatskoj?
Hell Energy tržišni je lider u Hrvatskoj s 51 posto tržišnog udjela u posljednjih 12 mjeseci. Potrošači preferiraju naše proizvode jer smatraju da predstavljamo najbolju vrijednost za uloženi novac. Inovacije također igraju značajnu ulogu u našem portfelju – svake godine na tržište lansiramo nove proizvode.
Naši potrošači navikli su da Hell svake godine plasira četiri nova proizvoda, dva u ljetnoj i dva u zimskoj sezoni. To su različiti okusi energetskih napitaka uvijek primamljivog i originalnog dizajna, posebno u smislu dizajna ambalaže limenki.
Prije dvije godine, to su bili proizvodi Strong s voćnim okusima. Prošle godine na tržište smo plasirali Hell Energy Coffee, naš iskorak na tržište ledene kave s tri različita okusa, a ove godine je to Gamer izdanje, energetski napici za gejmere i zaljubljenike u svijet videoigara te novi limitirani Ice Cool okus.
Globalna prodaja energetskih napitaka dosegla je 57,4 milijarde dolara u 2020. godini. Očekuje se da će industrija rasti za ukupnu godišnju stopu (CAGR) od 7 posto između 2020. i 2025. godine. Koji su, po vama, glavni razlozi zbog kojih je industrija energetskih pića u procvatu?
Većinu konzumacije bezalkoholnih pića desetljećima su činila gazirana i negazirana bezalkoholna pića. Kategorija energetskih napitaka relativno je nova kategorija, ali je kod nas u posljednjih deset godina postala puno zastupljenija.
S druge pak strane, navike potrošača se stalno mijenjaju i potrošnja pića koja se konzumiraju “s nogu”, dok ste u pokretu, raste iz godine u godinu stoga vjerujem da i ti faktori utječu na sve veći ukupni godišnji rast industrije.
Također bih dodao kako većina naših proizvoda dolazi u limenkama od 250 ml, što je praktično za konzumaciju “s nogu” i odgovara ubrzanom ritmu života današnjeg modernog potrošača, a to zasigurno pridonosi ovom pozitivnom trendu.
Hell Energy jedan je od brendova koji su predvodnici ovog pozitivnog trenda. Kako Hell Energy uspijeva zadržati vodeću poziciju, prate li se potrebe potrošača kroz nove proizvode i inovacije ili je posrijedi nešto drugo?
Vjerujemo da postoje četiri ključna razloga zaslužna za naš uspjeh – visoka količinska distribucija glavni je temelj uspjeha na brojnim tržištima na kojima smo danas prisutni. Naši proizvodi imaju upečatljiv dizajn koji privlači pozornost što prati i visoka kvaliteta samog proizvoda.
Povrh toga, marketinški smo vrlo aktivni, s velikim ulaganjima u ATL i BTL kampanje u kojima su glavni protagonisti legendarna imena, poput holivudske zvijezde A kategorije Brucea Willisa, kako na domaćoj tako i na međunarodnoj razini. Na kraju, ali ne i manje važno – naši proizvodi dostupni su po pristupačnim cijenama u svim distribucijskim kanalima i mrežama.
Koje su specifičnosti hrvatskog tržišta energetskih pića i napitaka s Vašeg stajališta? Kako biste opisali lokalnu konkurenciju?
Hrvatsko tržište je vrlo konkurentno, a zastupljena su sva tri najveća svjetska proizvođača energetskih napitaka. Dugi niz godina tržište je stagniralo, ali nakon našeg dolaska potrošnja po glavi stanovnika počela je rasti iz godine u godinu dok se kroz razdoblje od pet godina tržište energetskih napitaka u Hrvatskoj utrostručilo.
Što potrošači mogu očekivati u narednom razdoblju od Hell Energyja?
U industriji vođenoj inovacijama, svake godine tržištu morate ponuditi nešto novo. Za sljedeću godinu pripremili smo nove i ukusne okuse ledene kave koje na tržište lansiramo u kasno proljeće.
Osim toga, za potrošače koji više paze na vlastito zdravlje, pripremili smo vitaminizirane napitke DeLaVie i Fizzy, u gaziranim i negaziranim varijantama. Ti napitci osiguravaju odgovarajući dnevni unos vitamina, bilo da se radi o vitaminima A, B, C, D ili E, magneziju ili kalciju.
DeLaVie predstavlja nov način konzumiranja vitamina – umjesto tableta, vitamini se konzumiraju kroz pažljivo izbalansirane i ukusne vitaminske napitke!
Uz to, naravno, konstantno radimo na inovacijama za ljubitelje energetskih napitaka i zbog toga smo uvijek jako uzbuđeni. Važno je naglasiti da je Hell premium brend koji je pristupačan, ali i brend koji se kreće u smjeru održivog i društveno odgovornog poslovanja.
Razvoj poslovanja će nastaviti ići u tom smjeru i u budućnosti tako da potrošači mogu očekivati samo dobre stvari kada je u pitanju Hell Energy.